• kajsa27

tvåveckors bebis täppt i näsan??

Hur gör man? Näsdroppar? Känns skitjobbigt att en sån liten ska behöva vara täppt i näsan...

• Svar på tråden tvåveckors bebis täppt i näsan??
  • Octobers

Våran lilltjej var oxå täppt till och från, men vi gjorde ingenting. Kollade med BVC och enligt dom så var det inte en förkylning utan en del av "processen". Hon klarade sig fint utan näsdroppar även om hon snarkade en del när hon sov och nu när hon är 10 veckor är det helt borta.

• Little Ms Chatterbox

Koksaltlösning, finns på apoteket och Näsfrida, en sug som du suger ur med din mun i en slang, första gångerna kan kännas konstigt att göra det men jag lovar dig, snoret kommer inte ens upp till filtret. Kan försöka pilla försiktigt med Topz, ibland är dom lite för stora till så små näsor men om man pillar bort ett varv bomull eller två går det bättre. men ta inte för mycket, plastpinnen får inte sticka fram, kan skada.
    Bröstmjölk löser också, BVC sköterskan kan ge dig en lite spruta som det går att spruta in med.
    Hoppas du hittar en lösning

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Anke

man bör vara lite försiktig med näsfrida när dom är så små, men ett tips jag fick, var att ha i massa koksalt, och sen vända dom på mage, så "frustar" dom ut en hel del.

lycka till.
    .?:*¨¨*:?.planerar bröllop, september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Pytteprincessan

det finns koksaltslösning i sprayform, det är bättre än pipetterna, tyckte vi. Så har vi en nässug.
    Först spraya sen suga ur.

• Minigrisen

Koksaltlösning och sen näsfrida. Se till att lillans mun är öppen när du använder den på henne så det inte blir undertryck i hennes öron. Funkar toppen på Malte. Jag får t.o.m ett leende av honom när han upptäcker att han kan andas obehindrat igen.

• Snossan

Vi kom precis hem från 4 dars vistelse på sjukhus för att våran Dante blev för täppt(förkyld,Rs virus?), dom kan ju inte andas med munnen som vi

Nezeril x 4 och därimellan koksalt och sug. Fick även ånga till näsan för att det satt "fast" klängre bak i näsan somi nte gick att suga bort. Han fick även adrenalin för att andas ocj syrgas.  Alvedon fick han med för välbefinnande. Fy vilken

Började med an vanlig förkylning så va uppmärksam på era små. Dom kan få svårt att syresätta sig när det är täppt. Så se upp för rossel och flås.

• Maddeliix

jag ger koksaltlösning och har gjort det sedan min son var nån vecka.. bättre det än att dom har svårt att andas

Svar på tråden tvåveckors bebis täppt i näsan??