• mitha

*har hon drömt att vår pappa ska dö.

har hon drömt att vår pappa ska dö. Usch vi tycker detta är riktigt läskigt. Två veckor innan katasrofen i Asien så drömde hon om stora flodvågor och om en massa fjärilar som låg på stranden döda. När sedan katastrofen inträffade så vart hon rädd. Detta är alltså inte första gången hon drömmer något som sedan slagit in Nu har hon drömt att vår pappa ska dö....känns riktigt läskigt. Hon sa till mig för inte så längesen att hon började tro att hon var synsk att hon länge anat detta men att hon nu började förstå att det verkligen var så.
    Hon skriver upp alla sina drömmar och kommer verkligen ihåg dem på minsta prick, kan ta hur lång tid som helst för henne att berätta en dröm för den är så detaljerad. Hon har skrivit upp sina drömmar i många år nu.

Någon som har erfarenhet av sanndrömmar, om att va synsk mm detta känns jätteläskigt

• Svar på tråden *har hon drömt att vår pappa ska dö.
  • Poena

Jag har drömt sanndrömmar fast de har aldrig varit 100% rätt så att säga, alltid lite detaljer som skiljer sig..

Gällande det här med att drömma om död, så betyder inte död i drömmar att någon dör. Död betyder början på något nytt, att det kommer ske någon förändring i livet.

• BEAZ

hua va läskigt... men jag tror helt klart på det!

• mitha

ja jag vet att det betyder bra att drömma om döden men hon drömde ju om döda fjärilar och om flodvågor veckorna innan den katastofen och det är ju knappast bra
    men man får tro och verkligen HOPPAS att det är tillfälligheter och att det inte ska hända vår pappa nåt

• Jessi

Tror definitivt att sånt här kan inträffa, däremot behöver ju inte varenda dröm hon drömmer vara sann! Och så tror jag att det är i detta fallet, oroa dig inte!! *kramar*

• mitha

nä man får ju verkligen hoppas....:S

någon som har erfarenheter av detta?

• Bergtuva

Jag känner till litegrann om sanndrömmar. Har själv sanndrömt periodvis. Men alla drömmar är INTE sanndrömmar, utan ibland får vi ta drömmar för vad de är. Vem har inte drömt om att en nära anhörig dött? Som Poena skrev kan döden endast stå för en symbolik som t ex början eller slutet på något, och innebär oftast inte att personen man drömmer om faktiskt kommer att dö (just då iaf, förr eller senare dör vi ju alla ) Jag har drömt många gånger om anhöriga som dött utan att det hänt dem något.

Men kanske sanndrömmar kommer ibland för att vi ska bli påminda om att vårt sinne är större än vi tror, att tiden kanske inte finns och att vi kanske faktiskt ibland kan uppfatta framtiden? Nämen, vad flummigt detta blir Nåja, det var min syn på saken!

• Upptagen

Jag har själv drömt en hel del sanndrömmar, men alla drömmar jag drömmer är inte sanndrömmar, däremot kan det skrämma mig ordentligt när jag har drömt att någon nära har dött. Som tur är så har inte de drömmarna varit sanna än så länge.

Din syster drömmer väl inte sanndrömmar VARJE gång hon drömmer? Och det är ju bara onödigt att oroa sig i onödan. Försök att inte tänka på det, och inte ta ut någon sorg i förskott.

• mitha

nä jag tror inte pappa kommer dö heller och jag är väl egentligen inte orolig över det, men just grejen att det är så läskigt detta hon drömde om katastrofen,,tänk om man visste vilka drömmar som var sanna och inte va mkt man skulle kunna förhindra...

nä vi hoppas att hon inte drömmar såna drömmar mer,,,isch

• Upptagen

mitha: Tror inte man kan förhindra saker trots att man drömmer sanndrömmar. Möjligtvis kanske justera vissa saker, men förhindra helt känns inte som om det funkar...

Själv har jag drömt både positiva och negativa saker, de flesta negativa saker har mest verkat vara ödet eller hur man ska förklara det... Jag har också dagdrömmar ibland, men det är så svårt att veta vad som är "syner" och vad som bara är vanligt dagdrömmande.

• Jennie Brunflo

Fy så läskigt!

Hoppas hon inte drömde sant den här gången.

• M82

Min syster drömde att vår mormor skulle dö ca 2-3 dar innan hon gick bort. Då hade hon vart mycket sjuk ett långt tag också men det läskiga var att det mesta stämde med hur det verkligen var.

T.ex. så drömde hon att det var runt ett lov och det var det. Hon drömde också att vår familj hade rest till mormor, hon bodde inte på samma ställe som vi och vi fick åka bort under lovet för att gå på begravning :(
    Sen drömde hon hur hon skulle dö och runt vilken tid och allt stämde ganska så bra...*huh* läskigt tycker jag.

Själv har jag kunnat känna på mig saker vid tillfällen då jag slappnat av mer än vanligt och bara släppt alla "måsten" och tagit dagen som den kommer. T.ex. så tänkte jag en gång när mitt arbete skulle ha stängt i några dagar att "kul om det skulle bli inbrott bara för att vi inte tar bort precis alla värdesaker" och mycket riktigt när vi kom tillbaka efter ledigheten så hade det varit inbrott.
    Jag tror att alla människor har möjlighet att känna på sig saker, lixom har ett 6:e sinne bara att vi är för stressade idag och därför inte kan slappna av på rätt sätt för att känna på oss saker. Men jag tror att alla kan göra det.

Svar på tråden *har hon drömt att vår pappa ska dö.