Fixering- mindre rörelser?
Kan det vara så?
Jag är i 36+3 och bebisen är fixerad.
Rör sig bebeisen mindre när den är fixerad, jag har inte
kännt de där starka buffrarna i magen på ett dygn.
Kan det vara så?
Jag är i 36+3 och bebisen är fixerad.
Rör sig bebeisen mindre när den är fixerad, jag har inte
kännt de där starka buffrarna i magen på ett dygn.
Vet ej om det har med fixeringen o göra, men ju större bebis desto mindre utrymme att röra sig på.
du ska känna av bebisen MINST 10gr per/dag gör du inte det ska du ringa in.Dem har en regel som säger 10gr enligt min bm.Fick reda på detta i onsdags när jag va där hos henne. e själv i vec34.För min har lugnat ner sig mycket nu denna vec så därför va jag orolig.känner du ingen rörelse alls?
För mig var det olika från dag till dag. Ett par dagar kunde bebisen vara lugn, bara röra på sig lite. Vissa dagar är den riktig busunge. Det är definitivt trängre där inne...
Jo, jag känner väldigt små rörelser, nästan som de första "bubblande känslorna".
Jag känner bebisen 10 ggr om dagen, men det är inte starka, tänkte om det har med att bebisen "sitter fast" och inte kan härja lika mycket..
Oj - tio gånger om dagen? Min bebbis är fixerad, jag är i vecka 38, och allt ser bra ut men han rör sig definitivt inte tio gånger om dagen.. Snarare två tre fast under en längre period - typ mellan en till tre timmar. Är väldigt lite plats så det är mer som om magen "böljar", bebben buffar runt men inga sparkar.
Salvi:
Min bebis gör likadant, inte 10 olika ggr om dagen, den måste ju sova nån gång ![]()
Den håller på olika länge men den håller väl på kanske 1 timme i stöten 5 ggr om dagen.
Ungefär då alltså, svårt att säga.
men min barnmorska menar att om man känner 10 rörelser under en rörelseperiod är det ok, man måste alltså inte känna 10 olika rörelsestunder en dag! ibland är det ju mer o ibland mindre.
Tyckte väl att det lät överdrivet ;) Min barnmorska frågar bara om jag känner rörelser, inte om kvantiteten..
om du är orolig så ring in så får de titta hur bebis mår. jag har själv varit in. lika bra att kolla upp det om det är något man oroar sig för.
10 gånger per dag. Sa inte min BM någe om , men man ska känna var dag annars ska man ringa direkt. Men ibland är det mer o ibland mindre rörelser.
Här har ni en till orolig blivande mamma... Jag har sedan två veckor tyckt att den rör sig annorlunda och mindre. Jag har gått 37 fulla veckor i morgon. Min bebbe har tack och lov ganska mycket hicka, vilket gör att man känner den. Men några aktiva kickar är det inte på samma sätt längre. Har ni försökt att prata lite med era bebisar och putta lite utanpå magen? det kan fungera ibland. Jag var inne på sjukhuset för 1 vecka sedan och kollade hjärtljud samt UL, men allt såg bara bra ut. Man oroar sig kanske för mycket ibland. Men det är ju inte så konstigt.
min bebis ar fixerad men hon ror sig mer nu an vad hon har gjort tidigare valdigt livlig. sa det beror val pa fran bebeis till bebis
"vill bli mamma medetsamma": Fick höra precis likadant från min BM!
Lilleman i min mage rör sig väldigt mycket så jag fick fråga tvärtom hur det kan vara möjligt när den inte har så mycket plats o är fixerad...men det är tydligen bara så olika!
Ett råd att testa om man vill ha igång rörelserna lite mer är att dricka ett stort glas kallt vatten o sen sätta sig eller halvlägga sig i soffan! kram