Är HIPP- barnmat så bra som dom skriver?
Vad konserverar dom maten med?
Finns ju tydligen inga konserveringsmedel i...
Vad konserverar dom maten med?
Finns ju tydligen inga konserveringsmedel i...
Det finns inga konserveringsmedel i den andra burkmaten heller...
Hipps ekologiska barnmat är d bästa jag gett mina barn..från 5 månader åldern till ca 7 1/2 månad ökade aldrig mina barn mängden av mat..bytte ut till Hipps gröt och mat..oj vad de äter..de bara älskar det..smaka på d själv och jämför med tex Semper,Nestle..
Min son tycker inte om HIPPS mat.
jag tycker Hipps gröt är bra men maten köper vi inte så mycket. Dels finns det väldigt få rätter med kött och fisk, det mesta är vegetariskt(iaf i de butiker vi handlar). Jag tycker små barn ska äta kött och fisk.I 8 månaders burkarna är konsistensen inget bra. Bitar blandat med väldigt mycket sås/mosigt. Antingen får allt vara mosigt eller bitar annars är det svårt för barnen att veta om de behöver tugga eller om det bara är att svälja.
konserveringsmedel får inte användas i barnmat!! HIPP är inte ensam med det...
Å den HIPPmat vi provat har varit så rinnig å hemsk...
min son vill äta endast hipps mat. jag har försökt med nestlé och semper samt hemlagat...icke!
pasta/brokoli är favorit.
själv tycker jag att den smakar ok, luktar åtminstone mkt bättre än nestlé och semper.
HIPP har bra mat, lite synd dock att dom inte har någon fisk alls.
Det kanske finns någon mening me det inte vet jag, någon?
Min dotter äter också bara HIPPs mat, det finns tyvärr inget med fisk eftersom dom inte kan få tag på bra ekologisk fisk (mailade och frågade förra veckan).
Hon äter 6-månaders burkarna och även gröten. I det sortimentet finns det två vegetariska rätter och resten är det kött i, har inte kollat 8-månader ännu, hon vill inte ha något med bitar i ännu (är 7 månader).
Hon har ännu så länge ratat på semper, nestle och min hemlagade mat.
Håller med mrvica att det smakar ok och luktar mycket bättre än de andra
min son tyckte om hipp för att det är lite bitar i den.
Det är bara puré i alla burkar *blä*.
Mina barn har inte varit speciellt förtjusta i HIPP-maten. Sedan föredrar jag Semper - de använder endast (och är den enda barnmatstillverkaren som gör det!) svenska råvaror + plus att barnen har gillat den maten bäst.
Bra i början, men sedan alldeles för såsig och rinnig.
Vår lilla äter bara HIPP-mat, så jag är VÄLDIGT tacksam för att det finns.