• Andreas tjej

Har du en amningskudde?

Tänkte köpa en amningskudde men skulle behöva lite tips på vad jag ska tänka på.

Om du har en amningskudde så skriv gärna vad som är bra/dåligt med den.

Såg att det finns många barbapappaamningskuddar på blocket, är de bra?

• Svar på tråden Har du en amningskudde?
  • gravida06

vi köpte en ammningskudde, som jag hade n'är jag kämpade för att lillan skulle ta bröstet, nu va de ju så mkt krångel kanske va mkt de, men jag tyckte de funkade precis lika bra me en vanlig  kudde som stöd bara.. men e ju olika som nu bara legat då hon inte ville ha mammas tutte..

• Mamma och Mor

Jag köpte en amningskudde - och det är utan tvekan det mest onödiga pryl jag någonsin köpt. Hur jag än knådar denna frigolikulefyllda kudde så blir det ingen bekväm amningsställning. Den ligger helt oanvänd i ett hörn och samlar damm. Tänker försöka sälja bort den till någon som vill ha den.

• Humörmamman

Jag hade en väldigt fast, inte sladdrig med frigolit. Älskade den högt. Den gjorde att jag kunde delta i middagar samtidigt som jag ammade - toppen, världens bästa grej! Rekomenderas varmt.

• fenurila K o L t

Jag fick en i en bokklubb. Har vid de 3 första barnen använt en vanlig kudde men nu vid 4:e (och snart 5:an) så använde jag amningskudden då jag har sådan värk i kroppen och inte orkade hålla barnet under tiden. För mig vart den perfekt.

v.24 bara 16 veckor kvar
  • medistra

jag köpte en amningskudde nu när vår andra son föddes och den har underlättat väldigt mycket eftersom jag har en liten 23 månaders kille också som måste underhållas vid amningarna, då blir det att man får sitta lite var som helst och amma och då har kudden verkligen varit guld värd

när min stora kille var liten kunde jag ju alltid sitta bekvämt och då räckte det bra med en vanlig kudde

se har jag även hört från vänner att amningskudden är superbra att ha som "stöd-kudde" när barnet ska lära sig sitta, istället för att hålla på att bulla upp med massor småkuddar som bara glider isär när bebben faller bakåt/åt sidan

• medistra

våran är förresten stoppad med vanlig kudd-stoppning och inte med frigolitbollar

tror det är bättre, mjuk och go är den

• innana

Min är superbra, ryggontet som bortblåst. Har också en med vanlig kuddstoppning och den går runt om kroppen, de är bättre tycker jag.

• Rulltrappa

jag har en amningskudde, men jag tycker bara att det är bökigt, både med amningskuddar och andra kuddar, då föredrar jag att hålla upp armen med gamla vanliga hederliga muskler, alternativt böja mig framåt.

• Baby Ru

Jag har en från "Rätt start" tror jag , som har varit helt ovärderlig tycker jag. Den är med små frigolitbollar i. Det man skall tänka på tror jag är att den är formbar men inte alltför "sladdrig" och att den är tillräckligt stor, samt att det går att ta av och tvätta överdraget, blir rätt läskigt efter lite kräks och spill!

• jonnis80

Jag rekommenderar varmt en amningskudde!!!!
    Jag ammar ioförsig inte men flaskmatning e lika ansträngande för arm å rygg.
    Det negativa med min är att det är frigolitkulor i (som det är i dom flesta) och det tycker jag är helt värdelöst för det blir ju så svettigt för bebisen å bebsiar i allmänhet blir ju väldigt varma när dom äter!!!

jag rekommenderar en amningskudde men som det INTE är frigolit i!!!

Lycka till

Svar på tråden Har du en amningskudde?