Flyg strumpor
Jag ar 20+1 och jag ska flyga nasta vecka. Ar det ok att anvanda vanliga flyg strumpor eller maste man kopa speciella garviditets flyg strumpor?
Jag ar 20+1 och jag ska flyga nasta vecka. Ar det ok att anvanda vanliga flyg strumpor eller maste man kopa speciella garviditets flyg strumpor?
Har inte hört talas om flyg strumpor, men jag skulle köpa stödstrumpor från apoteket.
Jag köpte mina på Apoteket. Funkade bra.
Finns det "flygstrumpor"?? stödstrumpor vet jag ju vad det är... Vad e skillnaden?
flygstrumpor, låter som stödstrumpor. hur högt går de då? om de inte är som strumpbyxor (upp över magen) så ska de väl funka
Stod strumpor heter det nog i Sverige. Bor pa Irland. Har kopt strumpor, men dom gar bara till knanen, ar det ok? Har fins avne strumpor som gar over magen, men det behover man val inte forran senare?
jag har bara använt stödstrumpor som går till knäna, tror de flesta brukar använda såna under graviditeten.
HA HA
Jag fick rådet av min BM att köpa stödstrumpor som går ända upp över hela benen när jag skulle flyga till New York för några veckor sedan (var då i v 13). Jag köpte dem för 200 kr på en "vårdaffär" och de såg ut som vanliga nylonstrumpor fast lite tjockare. Tror det är det bästa men om man inte hittar så är det ju bättre än ingenting att köpa vanliga stödstrumpor.
alltså, vad jag vet är flygstrumpor ett par blåa oformade säckar man får för att vara varm om fossingarna.
det är INGEN spänst i dom.
men det kan ju finnas olika varianter.
köp stödstrumpor för att vara säker.