• Shira

Bolåneskydd

Vi funderar på att flytta våra lån till någon annan bank om vi kan få bättre räntor där. Problemet är att i nuvarande banken (Nordéa) kan man teckna bolåneskydd som löser halva lånet om den ena skulle dö, utan hälsodeklaration. Min man har diabetes och har därför svårt att teckna livförsäkringar o dyl med hälsodeklaration. Någon som har en annan bank där det finns ngt motsvarande?

• Svar på tråden Bolåneskydd
  • Jiie

Det går att få sånt via försäkringsbolag oxå!

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • Lina med Liten

handelsbanken har också bolåneskydd som utfaller vid dödsfall.

• Shira

Utan hälsoprövning??? Det är det viktiga.

• bluemountain

passa på att teckna via banken!! är jätte svårt att få ett försäkringsbolag att gå med på något alls när man har ngn kronisk sjukdom.

• Shira

Precis, men det verkar som att många banker oxå kräver hälsodeklaration! Isåfall är vi ganska låsta.

• Lina med Liten

Förlåt jag missade det. Godkänd hälsoprövning krävs.

Shira skrev 2007-04-20 14:22:25 följande:
    Utan hälsoprövning??? Det är det viktiga.
  • Shira

Nån som vet hur det är med Swedbanks betalskydd?

• Oliwa

Swedbank har inget eget, det är Robur som sköter deras bolåneskydd.. Och ja, dom kräver hälsoprövning, och var lite kinkiga med min astma.

• Shira

Happ, så var det med det...länsförsäkringar då? Fast de är ju ett försäkringsbolag så de vill väl inte konkurrera ut sin egen livförsäkring...

• Miss Lau

Vi har via Handelsbanken och vi har inte lämnat in något alls om vår hälsa.

• Shira

Hm...på deras hemsida (Handelsbankens alltså, hittade inget på IKANO) står att godkänd hälsoprövning krävs. Känns som att man inte gärna kan fråga heller...för då drar de nog öronen åt sig...

Svar på tråden Bolåneskydd