• cherubsnight

    Speedway

    Snart är det dags att Elitserien i speedwayen startas. Mitt favoritlag är naturligtvis Dackarna som Målillabo. Finns mer Speedway-intresserade här och vad tror ni om vem har största chancen att vinner guld?

  • Svar på tråden Speedway
  • Ångan

    Här är en som är ganska intresserad iaf. Har själv tävlat som knatte, och speedwayen kommer nog aldrig lämna blodet .

    Har väl aldrig haft någit direkt favvolag, utan har oftast hållit en extra tumme för det lag jag käns flest förare

    Men sen Bajen kom up i elitserien så får jag väl endå hålla en extra tumme för dom då jag hejar på hammarby i alla andra sporter...hehe

    Tror faktiskt bajen tar sig till "slutspelet" i år iaf. Dom har gjort några hyffsade förarköp, och borde ha fått en högre lägsta nivå i år jämfört med förra året. Då var det verkligen att dom kunde förlora mot vilket lag som helst,lika så kunde dom vinna mot vilka som helst kändes det som.
    Något guld blir det nog däremot inte i år. Vilka som vinner det vågar jag heller inte svara på faktiskt.

  • Dawe

    Hejar på Vetlanda så klart. Längtar till 1maj när allt drar igång igen. Lite udda att åka till Näsjjö och titta men det blir nog bra.

  • Ångan

    Härligt att se att Nicki Pedersen har fått bra fart i kroppen och i hojjen inför premiären
    Han var ju HELT överlägsen i GP:t igår.
    Synd att det gick så pass illa som det gjorde för svenskarna.

  • cherubsnight

    Jepp, det var jättesynd. Tänkte att AJ få bättre resultat. Nicki körde riktig bra men det kommer flera (10?) GP till. Hoppas att spänningen håller sig lite längre än förra året. Nu, ska vi vänta på tisdag. Då blir det speedwayfest i Målilla ;)

  • robbank

    Ingen trodde på Västervik det året dom tog hem SM, ingen trodde
    på dom förra säsongen när dom tog silver......
    Och ingen tror på dom i år (2007).... men den som lever
    får se hur det går....mitt hjärta klappar i alla fall för
    Skepparna....(Västervik)

  • Ångan

    Är skoj att ha kunnat följa AJ:s karriär. Han och jag tävlade mot varandra som knattar, och redan efter ett år eller två så märkte man att han var en riktig talang. Sen är det ju självklart mycket tur med känningar, sponsorer osv som hjälpt till på vägen. Han r iaf riktigt grym, på att köra när han får lite flyt i körningen.
    Han brukar dock bli bättre och bättre ju längre säsongen lider.

  • JonsteR

    Jag får nog sälla mig till skaran som håller på Dackarna. Det får nog bli en och annan resa innåt skogarna för att se ett par matcher iaf. Lite långt å resa men när de kommer för att piska upp Vetlanda. ...

  • Dawe

    Då var premiären avklarad. Gick kanon för mitt lag. Är ni andra nöjda med resultaten?

  • Ångan

    njae, inte med tanke på att bajen torskade med 4p och med endast 3 av sina ordinarie toppförare med. Men det känns som att piraterna kommer få det betydligt tuffare på gubbis nästa omgång Då lär förhoppningsvis både joonas och scott nicholls tillbaka.
    Så nästa omgång, DÅ JÄKLAR!

Svar på tråden Speedway