• Nericia

Bygga garage!

Hej! är det någon som har byggt eller tänker bygga garage.

Ni som har byggt garage, vad kostade det, plattan och allt annat?  Hur stora garage byggde ni?

Ni som har byggt garage, var det värt pengarna att göra det själv?

Vi funderar på att bygga ett garage, ungefär 70 kv, men funderar på vad det kan kosta. och om vi ska göra det själv eller ej.

Hjälp oss!

• Svar på tråden Bygga garage!
  • Tjej 83

lägga i favoriter så jag kan se svaren. ska med bygga, ska ha dubbelgarage. först riva de vi ahr på ca 32kvm. knappt så bilen får plats ju.
    ska ni bygga helt själva? eller köpa en färdig?
    kollar mycket i vi i villa tidningeno villa magasinet

• Freiya

jag vill också va med och veta :)
    vi ska iofs bara bygga carport, vi har redan ett garage..men det får inte plats nån bil där, hehe.

• Nericia

vi ska oxå riva det vi har, vi kommer heller knappt in med bilen. den ena bilen måste vi backa in för att den ska få plats.

vi hade oxå tänkt dubbel garage men bara med en port.  vi har tittat runt en hel del. men vi kan inte hitta någonstans vad själva plattan kostar. vet du?

vi vet ej ännu om vi ska bygga själva eller om någon annan ska få göra det, det är pengarna som styr det där.

• Nericia

vad kommer era garage att kosta? har ni bestämt er för något?

• HellviHumle

Går knappast att svara på frågan. ni måste reda ut vad det ska vara för typ av garage. Kan ju vara vad som helst från plåtskjul till murade väggar och inredd övervåning. Golvvärme kanske, skönt om man ska ligga under och meka.

• Nericia

det jag är mest nyfiken på är vad en platta kostar.

• LuMa
    Nericia skrev 2007-04-20 18:15:41 följande:
    det jag är mest nyfiken på är vad en platta kostar.
    Det beror också på hur stor den är, om ni ska ha golvvärme eller inte osv.
    Ring olika byggfirmor och begär offerter, då får ni bäst svar.
    Lycka till!
    Same shit, different name..
  • Nericia

ja men det spelar ingen roll hur stor den är, det är bara intressant att höra hur mycket folk fått lägga på bara plattan.

visst kommer vi höra oss för med firmor, men tänkte bara att det kanske är någon här som vet.

• LuMa
    Nericia skrev 2007-04-20 18:18:16 följande:
    ja men det spelar ingen roll hur stor den är, det är bara intressant att höra hur mycket folk fått lägga på bara plattan.visst kommer vi höra oss för med firmor, men tänkte bara att det kanske är någon här som vet.
    Men det spelar ju jättestor roll med hur stor den är.
    Man kan ju inte jämföra en platta på 150 kvm eller 70 kvm.
  • Nericia

ok. jag ger upp.Flört

jag tänkte bara det vore kul att höra hur mycket folk fått lagt på sina garage. och vad en platta kostar. jag vet att det är svårt att jämföra, och att det skiljer i storlek, men bara på ett ungefär så man vet nästan i vilke prisklass man får räkna med. sen förstår jag att man måste höra med firman, det är ju ändå dom som tar betalt.

• LuMa

Jo, jag förstår ju det men det är ju så svårt att jämföra.

Har du prövat på www.byggahus.se?

• Nericia

ska genast kika in där och kolla.

• Tjej 83

hittade på en sida
    är det något bra??

Grundsats med cementplatta och betonghålsten enligt plintskisser
    grundsats stuga 5,0 kvm 410 kr
    grundsats stuga 9,8 kvm 690 kr
    grundsats stuga 13,6 kvm 810 kr
    grundsats stuga 14,9 kvm 930 kr
    grundsats altan 530 kr

isolergrund Med cellplast 390 kr / kvm

Montage av grund i samband med montage av hus på av beställaren utförd mackadammbädd 1 650 kr

För shakt och förberdning av botten/mackadammbädd lämnas offert

• Rottis77

Vi håller just nu på att bygga ett garage på 70 kvm och där kommer plattan att kosta ca 35000:- men då gör vi nästan allt själv. Ska man ha hantverkare till det kostar det ca 1000:-/kvm.

• HellviHumle
    Rottis77 skrev 2007-04-22 12:58:19 följande:
    Vi håller just nu på att bygga ett garage på 70 kvm och där kommer plattan att kosta ca 35000:- men då gör vi nästan allt själv. Ska man ha hantverkare till det kostar det ca 1000:-/kvm.
    35000!!!! Var bor ni? I nå´n storstadsregion? Ska ni ha klinker och golvvärme? Här på ön kan du få den för 10000 Max 15000, stålslipad och klar. Dvs schakta och grusa kommer till. Ingen jätteutgift.
  • Nericia

35000:- ojoj det är lite pengar det.

• Skogsstjärnan

Vi bygger garaget själva, 80-90 kvadrat. Men iom att vi också bygger huset själv nu samtidigt så vet jag inte på rak arm vad det kostar...

Men JA det lönar sig SÄKERT att bygga själv! Ekonomiskt i allafall

Svar på tråden Bygga garage!