vad kostar det att tvätta i tvättmaskin?
e de billigare att ta på ½ knappen när de e lite tvätt??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-21 12:54:46:
va kostar de?(bor i hus och betalar värme, el å vatten själv)
e de billigare att ta på ½ knappen när de e lite tvätt??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-21 12:54:46:
va kostar de?(bor i hus och betalar värme, el å vatten själv)
Det borde det väl vara.
det är vattenmängden som styrs av halva knappen. Men ingår inte vatten i hyran så blir det ju billigare ochsen är det mer skonsamt för miljön om man nu bara kör en halv maskin
aha
ingen som vet va de kostar om man har egen maskin i hus å betalar varmvatten och el själv??
per maskin alltså
e helt ny på denna fronten
och undrar om de är värt att tex ta 3 röda tröjor i en maskin i halv tvätt eller om man ska vänta
vet inte alls jur dyrt de är
ingen som vet va de kostar om man har egen maskin i hus å betalar varmvatten och el själv??
per maskin alltså
e helt ny på denna fronten
och undrar om de är värt att tex ta 3 röda tröjor i en maskin i halv tvätt eller om man ska vänta
vet inte alls jur dyrt de är
Tror man kan kolla på typ konsumentverket eller nått sånt.
tack
I produktbeskrivningen/bruksanvisningen till tvättmaskinen står kanske hur mycket energi som går åt till de olika programmen?
Sen kan du ju kolla elpriset på elfakturan, och räkna.
Men kan en tvätt kosta mer än tex 5 kr?
Att torktumla en maskin kostar i alla fall 9 kr, det läste jag i en tidning från elbolaget.
Har för mig det var ungefär 10-20 kr.Jag frågade för ett par år sen.Men jag frågade om flera saker så jag minns ej riktigt.
Du kan ringa ditt elbolag,så får du svar.
det brukar nämnas ett jämförelsetal när man tittar på nya tvättmaskiner, det ligger starx under en kwh/tvätt alltså ca 1 kr. men jag vet inte vilket program det gäller. torktumlare (nya, hyfsat snåla) drar ca 4-6 kwh.
Klart att man ska vara rädd om småslantarna, men framförallt ska man för miljöns skull alltid köra så fulla maskiner som möjligt. Är man nervös för kostnaden att köra tvättmaskinen kanske man ska ha ett billigare boende...
Kan det kosta 2-3 kr tvätten i el kostnader kanske? Inget som märks av tycker jag iaf
billigare boende? vad menar du idispidis