• gookie

Tips på svintohår:-(

Har fått så torrt och dåligt hår sedan jag blev gravid. Om jag vill ha hästsvans så e det helt krulligt uppe på huvudet. Spelar ingen roll om jag har spray det hjälper inte. Någon som har samma problem eller har lite tips

• Svar på tråden Tips på svintohår:-(
  • Johje

Gookie, det finns medel hos frissan mot frissigt hår! Hör med dom!

• zigge4ever

Det här hörs lite (väldigt) konstigt, men det fungerar. Man kan prova att göra en "inpackning" med Olivolja. Låt sitta ett tag och tvätta sedan håret som vanligt. Det fungerade för mig...

• gookie

Turia: Det e inte klippning jag behöver utan det e en massa småhår uppe på huvet som krullar sig

Johje:Tack så mycket ska höra med henne

• gookie

Grönt är skönt:Det måste jag prova. Det e inte kul med detta håret längre.

• brünnhilde

köp silikondroppar. Typ serum. Det brukar få småhåren att lugna ner sig.

• gookie

Thalia:Vart köper man det?

• brünnhilde

hos frisören. Märket mop har bra silikondroppar, men det finns säkert fler märken. Det gör att håret "lägger" sig.

• Trocadero
    zigge4ever skrev 2007-04-20 19:48:08 följande:
    Det här hörs lite (väldigt) konstigt, men det fungerar. Man kan prova att göra en "inpackning" med Olivolja. Låt sitta ett tag och tvätta sedan håret som vanligt. Det fungerade för mig...
    ditt nick känns som en ironiskt beskrivning på mitt hår just nu.
  • Fridapida

det finns en slags produkt som ger håret lite extra "body". Finns hos de flesta frisörer i flera av frisörmärkena. Ja vet att TiGi har en, men minns inte vad den heter.
    Prova även med en inpackning för att lugna ner håret. Använd så lite produkter i håret som möjligt, den kan bara förvärra.

• Fridapida

När du ska göra iordning håret, platta håret för att bli av med friss, använd en värmeskyddande produkt. Även om det känns som att platta gör att håret ser tunnare ut så blir resultatet snyggare. För att få volym tupera vid roten. Är det svårt att tupera ditt hår använd en saltvatensray vid rötterna. Avsluta med att spraya medans du svänger med håret.

• brünnhilde

plattång, tuppering och saltvatten sliter jättemycket på håret. det blir en ond cirkel - ju slitnare desto mer måste du fixa.

• brünnhilde

inpackning och silikondroppar tror jag på. Och färga inte.

• Fridapida

Ja, det sliter, jag skrev när du ska göra det iordning. Ibland vill man ju kunna göra håret fint, trots att det kostar lite. Det är ju inte kul att gå på fest o vara i tiptop för övrigt o håret bara sitter i en risig tofs...

• Zaria

Har också rätt slitet hår med massor med småhår, när du har hästsvans brukar du då låta det vara mittbena eller kamma över den bakåt?

Jag brukar ha mittbena, men kammar jag allt hår bakåt när det torkar uppe på huvudet så syns inte småhåren sedan när jag har mittbena.

• gookie

Zaria:Det konstiga e att har jag mittbena så e det inte alls så farligt utan det e när jag kammer det bakåt. Har inte haft problem med detta förut utan det har kommit för ett par veckor sedan kan ju hoppas att det blir bättre igen efter graviditeten

Svar på tråden Tips på svintohår:-(