• lilla my2

Det finns hopp......tro mig!

Jag gjorde provrörsbefruktning för tre år sen ( dottern är idag två år gammal) Vi fick veta att spermierna var slöa och för få för att kunna få till det hela på egen hand!

Nu är jag gravid igen..............utan provrörsbefruktning, med samma man!!!!!!!

Jag vill bara dela med mig av vår historia, det finns mirakel, ge aldrig upp!!

En anledning hur detta kunde ske kan vara att jag ätit bisolvon (slemlösande receptfritt) hela mars pga förkylning. Kanske tog spermierna sig fram pga detta.

Det finns ingen forskning eller medicinskt underlag på att detta skulle kunna hjälpa, men jag vet att när vi gjorde IVF så läste jag att någon privatperson rekommenderade att prova detta. Jag trodde inte på det och provade då inte det heller.

Men idag, med facit i hand, så kanske det var så att bisolvonen hjälpte till! ( vi har kört utan preventivmedel i sju år och inte blivit gravida av oss själva, och nu hände det)

Jag tänker ofta på er som är här inne på tråden, allt man fick kämpa kring och hur tufft det då var!

• Svar på tråden Det finns hopp......tro mig!
  • 74Äpplet

Vilken solskens historia
    Grattis!

• Mojnse6

Jätte grattis! Härligt att läsa solskenshistorier!

• bamsefan

Grattis och kul att du delar med dig av din solskenhistoria.

• Bellbox

Håller med ovanstående

• barbatroll

Grattis!! Hoppet lever igen!

• FrökenBokmal

Vad roligt! Grattis!

• Little Diamond

Vad kul! Grattis!

• rebekka06

Vi kämpade också på i över tre år med provrörsbefruktning utan att lyckas. Skulle göra ett 4:e försök och började med den nedegulerande sprayen....väntade min sprayblödning som inte kom! Orsaken var att jag blivvit gravid ändå utan hjälp!
    Min man har också slöa spermier samt jag en tätt äggledare. Vi fick en son nu i mars,idag var jag på efterkoll och allt var bra. Det som nu känns konstigt är att skydda sig! Jag som inte använt preventivmedel på flera år. Är lite för gammal troa jag för ett barn till samt att jag diabetes och har fått havnadeskapsfördgiftning vid alla mina graviditeter. (Har sedan förut två döttrar på 16 och 18 år).

Ge inte upp det löser sig nog tillslut för som flesta.

• Helloween

Hej, så underbart för er. Ett stort grattis och hurra-rop. Njut i massor. Var rädd om dig.

Svar på tråden Det finns hopp......tro mig!