• Emma2005

Hur länge lever spermierna?....

Hej

Det här låter säkert lite konstigt men jag var tvungen att skriva det ändå....hoppas ingen blir förvirrad

Om man har sex på dag 9,11,14,16,17,20 så har man ju spermier i sig även på dag 10,12,15,18,21 Då borde väll man ha någon chans att bli gravid?! ja ja man tänker så man blir tokig!!!!! hoppas ingen tycket att jag är konstig.

• Svar på tråden Hur länge lever spermierna?....
  • Pånglan

Precis som du resonerar har jag tänkt. Har hört att spermier lever allt mellan 2-3 dagar och en vecka (det senare är nog sällsynt). Mys varannan dag är nog jättebra.

• Emma2005

va bra att jag inte är ensam att tänka på att lilla knoppen kokar över

• Hattifnatt

Jag satsar också stenhårt på att de små simmarna överlever ett tag där inne!

• Carebear

Jag resonerar precis som du. Varannan dag, så borde man vara "säker". Det sägs ju även att då försämras ju inte kvalitén på de små simmarna så mkt heller.

• Ronja 1975

Det är rätt tänkt. Enligt vad jag hört kan de leva upp till ca fem dagar. Det är bra med sex varannan dag, har man sex för ofta är det risk för att de små simmarna blir slöa och inte orkar hela vägen.

• Blue

Jag tror också att spermierna lever i upp till 5 dygn så varannan dag bör funka jättebra! Det är klart du inte är konstig, en helt naturlig fundering ju.
    Kram och hoppas de små riddarna hittar rätt denna månad!

• Themis

Begränsningen är inte spermierna utan ägget, för det håller inte längre än ca 24 timmar.

Om man har sex varannan dag så borde man pricka rätt allra oftast om man bara får en ägglossning, men tänk också på att även om ägg och spermier träffas är det bara 20-25% chans att det faktiskt blir något av det.

Så man får allt ge naturen lite tid.

Dagens bonusfakta: Visste ni att det inte alls gör något att 90% av sperman ramlar ut? De piggaste och starkaste spermierna kommer nämligen ut i första delen av satsen, ju längre bak de ligger i kön desto äldre och tröttare är de. Spermier är färskvara och en man som inte får utlösning minst var 3e till 5e dag försämrar kvaliteten på sin sperma.

• Jesse

Var 3:e till 5:e!! Det var värst. Hade jag ingen aning om.

Vi har myst 2 dagar sen inget mys en dag osv. Detta veckan innan ÄL. När stickan sen visade att ÄL var i knutarna blev det 2 ggr samma dag (Alla hjärtans så det blev x-tra mysigt) + dagen efter. Vi får se om det funkar. BIM 28/2. Håller tummarna

Lycka till!!

Jesse

• jeeri

Om spermierna blir sämre om inte killen får utlösning var 3e till var 5e dag, hur stämmer det med de tips jag har hört att killen inte ska få utlösning mer än varannan -var tredje dag för att kvaliteten blir bättre då (när man försöker få barn..)?! Det har jag hört här flera gånger och även från BM.
    Det är ju en hel vetenskap att få till det rätt!

• Linis81

ju längre de små simmarna är i pungen desto bättre blir de. När min mamma och pappa försökte med mej fick pappa äta medecin och de fick inte ha sex på en månad just för att spermierna skulle "lagras" och för att medecinen skulle hjälpa.. o det funkade för jag sitter ju här

• Amanda70

Linis81: Vad var det för medicin han åt? Blev nyfiken...

Svar på tråden Hur länge lever spermierna?....