• kitara

Vilka stödstrumpor rekommenderar ni?

Jag har från ingenstans plötsligt fått elefantfötter, de har svullnat groteskt mycket!
    Har fått till råd bl a att köpa stödstrumpor. Men vilka ska man köpa???
    Apoteket t ex har flera olika sorter. Vilka passar bäst till gravida kvinnors fötter?
    Eller köper ni era någon annan stans?

Har sökt lite bland gamla trådar men inte hittat så mycket info.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilka stödstrumpor rekommenderar ni?
  • Ögonljus

Var på ett litet apotek och där hade de endast en sort. Men den funkade bra tyckte jag. Vet dock inte såhär i efterhand vad det var för sort dock

• Theosmamma78

Jag köppte mina stödstrumpor på apoteket.. de hjälper till med att mäte fötter/vader så får du strumpor som passar efter det...

Har de inte de hemma så kan man få tele nr och ringa själv.. man kan välja mellan knästrumpor, stay ups eller strumpbyxor...

De finns i både bomull och nylon.. och olika färger

• Magnus80

Många arbetskompisar använder Mabs stödstrumpor på grund av att de är tvungna att stå mycket på dagarna. För gravida bör det gå bra med en strumpa som komprimerar med 18mmHg. Mät benen på morgonen innan ni stiger upp ur sängen, de mått som ska tas är ankelns minsta omfång och vadens största omfång. Skriv upp de måtten och ta med till apoteket så kan de hjälpa att hitta rätt storlek på strumpan.
    www.mabs.se/

• kitara

Tack för svaren.
    Ska leta rätt på ett måttband direkt!

• getingmidja

Mabs är bra!
    Bäst är de som är ribbade i bomull, men de har även bla jättesnygga stayups.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • svalan77

Jag har apotekets, både tunna och ribbade i bomull samt stay-ups varianten. Beror på hur varmt det är ute och vilka kläder jag har på mig för övrigt.

• Biggalilltroll

Jag har beställt på internet från www.pahnemedics.com dom har jättemånga häftiga färger att välja på, jobbar som undersköterska så jag använder mina i jobbet, kommer att få ha dom hemma med nu när jag är gravid.

Lycka till!!

• mymamasaid

Här brukar jag o mina kollegor handla (vi arbetar som sjukgymnaster och har dessa privat och när vi arbetar, till patienter rekommenderar vi dock alltid strumpor med hårdare stöd). De är inte lika "hårda" som mabs, så de kan vara sköna att ha och alternera med. Jag gillar dem skarpt, men jag har ju inte så stora problem, tycker mest det är skönt med ett litet extra stöd.
    www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php&art=969&parent01=226&parent02=308&parent03=&sida_nr=1

Svar på tråden Vilka stödstrumpor rekommenderar ni?