• emmamadelene

    Svenskar i Florida?

    Hej! Jag heter Madelene, är 31 år gammal och är nyinflyttad till Palm Harbor, strax utanför Tampa i Florida, USA. Är gravid i 30 veckan med min amerikanska man och skulle tycka det vore kul att träffa någon från Sverige som bor i krokarna... Madelene

  • Svar på tråden Svenskar i Florida?
  • emmamadelene
    emmamadelene skrev 2007-04-21 08:13:18 följande:
    Hej! Jag heter Madelene, är 31 år gammal och är nyinflyttad till Palm Harbor, strax utanför Tampa i Florida, USA. Är gravid i 30 veckan med min amerikanska man och skulle tycka det vore kul att träffa någon från Sverige som bor i krokarna... Madelene
  • rasajj

    inte direkt i krokarna, men val uppe i klippiga bergen. Befinner mig i Co. Har 4 barn, och firar 11 ar med min man pa torsdag!

  • Augusti Blomman

    Jag ska flytta till till Florida i vinter räknas det?
    Men till Boca Raton, så på andra sidan. Kolla på www.swea.org efter andra svenskar!

  • Shelly i USA

    Hejsan!

    Kul med Florida & Grattis till magen!

    Känner en tjej utanför Tampa som är där med sin svenske man. Titta på www.svenskamammor.com så hittar du säkert fler.

  • AnnaCJ

    Hej Madelene!
    Å jag blev alldeles lyrisk när jag hitta denna tråden. Jag bodde i Palm Harbor i 2 år och sedan i Tampa i 7 år, men i sept 06 flytta jag hem till sverige igen. Jag är glad över att vara hemma igen men jag saknar Palm Harbor och Tampa "like crazy".  Först bodde jag ut efter Tampa Rd vid P.H. middle school och när vi flytta till Tampa bodde vi i Temple Terrace.
    Hur har du det i Palm Harbor? Kommit till rätta?
    Anna

  • Jojjann

    Hej!

    Såg att du varit inne i min gästbok men kommer inte ihåg om jag svarade dig.. är inte så ofta inne på FL längre. Vilken slump att denna tråden var aktiv när jag för en gång skull var inne!

    Jag bor iallafall i Tampa sedan ett år tillbaka och inser nu att jag bor ganska nära dig - bor nämligen i Westchase. När jag såg ditt meddelande tänkte jag först att du bodde på östkusten, vet inte varför jag rörde ihop det, tänkte väl på Palm Beach. Vi har iallafall en liten lekgrupp här i Tampaområdet som du gärna får vara med i. Jag har också en svensk kompis i Westchase som väntar sitt andra barn. Själv har jag tvillingar på 20 månader.

    Det finns också en tjej/kvinna som skall sätta igång ett SWEA här i Tampaområdet som jag kan ge dig en emailadress till.

    Vi har faktiskt en liten lekträff imorgon em hemma hos mig och om du inte har något för dig får du gärna komma förbi. Jag lämnar ett meddelande med mitt telefonnummer och email.

    Anne

  • Meena45

    Hej, detta är en jättegammal tråd men värt att prova

    Jag bor i trinity och det är bara 20 min därifrån. Hör gärna av dig.

    Kul att ha svenskar omkring.

Svar på tråden Svenskar i Florida?