• Arostjej

Någon som beställt möbler från Ellos?!

Var inne på deras hemsida och ser att de har många fina grejer som jag skulla kunna tänka mig. MEN när man inte kan se dem i verkligheten blir man ju lite osäker. Någon som har beställt och har erfarenhet...?! Hur är kvaliteten t.ex.?

• Svar på tråden Någon som beställt möbler från Ellos?!
  • yezzi

Vi beställde en tv-bänk för ett tag sedan. Den är fin, men var lite sne så vi kunde inte öppna glasdörren på ena sidan. Det var dock inga som helst problem att reklamera, de skickade en ny direkt, så nu har vi två! Vet inte ännu hur vi skall göra med den första, skall den skickas tillbaka? I så fall är det ju en del jobb och montera ner den.

• Jiie

Vi köpte ett matbord och vi är grymt missnöjda, urusel kvalite, håller på med reklamation just nu!

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • Maria84

Vi köpte en barnsäng från Ellos i födelsedagspresent till min systerdotter och den var jättefin. Så vi var/är nöjda med den..

• Moonis

Dom har fina grejer men tror ändå det blir billigare att köpa i vanlig affär för frakten blir rätt dyr.

• Maria84

Frakten blir ju gratis om man handlar för en viss summa om jag inte kommer ihåg fel..

• Moonis
    Maria84 skrev 2007-04-21 09:09:42 följande:
    Frakten blir ju gratis om man handlar för en viss summa om jag inte kommer ihåg fel..
    Hm, har det inte blivit när jag lagt grejer i varukorgen o gått vidare för att se frakten. Ska kolla upp detFundersam
  • Moonis

Provade nu men frakten tillkommer även om det blev över 20000:-.

• Maria84

Konstigt, har för mig att det står fraktfritt om man beställer över en viss summa.. minns väl fel då..

• Arostjej

Hmm.. hur mkt går frakten på? Hittar ingen info om det nämligen.

Har hittat en sänggavel som jag såååå gärna vill ha, har haft den modellen i "huvudet" men aldrig sett i nån butik så när jag fick syn på den så kände jag bara "måste ha"... Men som sagt, att handla möbler på postorder har jag ju aldrig gjort förut...

• Fidelis ad urnam

vi har köpt köksbord och hallbänk från Ellos och är mycket nöjda.
    Frakten vi betalade var på 41kr och då hämade vi ut varan på närmaste DHL kontor.

I disagree with what you have to say but will fight to the death to protect your right to say it
  • 03mamma

Jag köpte ett bord med fyra stolar.. Var missnöjd med bordet eftersom det blev märken så jag ringde till dem och de skickade en ny skiva. Är ju självklart inte samma kvalité som en del andra märken men det funkar och är snyggt..

• sagvil

Jag har tänkt köpa en hylla därifrån men när jag kollade så blev frakten över 300 kr plus att jag måste hämta ut det hos DHL som ligger ganska långt ifrån oss. Då var det helt plötsligt inte så prisvärt längre...

♥ Två prinsessor ♥
Svar på tråden Någon som beställt möbler från Ellos?!