• Thisisthestoryofmylife

Hittar inget men något är fel!!! HJÄLP!

Min katt haltar och har gjort det sedan i Onsdags! Jag har klämt och böjt och han verkar inte ha ont.. Eller inte av mitt klämmande ialla fall!! men han vill inte stödja på benet och går med det utåt åt sidan lite de få gånger han går på det!
    Det knakar lite i en muskel, men inget som jag tror ska vara så allverligt att han haltar!
    Jag gissade på sträckning av muskel, men det borde ju börja gått över nu? eller?

Jag är helt förtvivlad för jag har inte råd att gå till veterinär för att röntka och så eftersom katten inte är försäkrad.. och jag har basolut inte råd med någon behandlig om det skulle behövas... Och då återsår bara avlivning...
    och det skulle krossa mitt hjärta eftersom jag räddade den här kissen från att frysa till döds med sina syskon ute i skogen i vintras...

Så har någon ett tips elelr två så skulle jag bli underbart lättad och glad!!

• Svar på tråden Hittar inget men något är fel!!! HJÄLP!
  • rullgardinsflikkan

Är det en utekatt?

• Thisisthestoryofmylife

Ja men han har inte vart ute när det hände.. Det var natten till i onsdags... han och min andra katt busar som tokar på nätterna.. och han har inte fått gå ut efter att vi märkt att han haltade!

• Thisisthestoryofmylife

jag ska kolla i mellan trampdynorna!

• thesa2

gör det kan vara en liten sticka eller nått som fastnat

• Thisisthestoryofmylife

Nope.. Der ut som vanligt..

• ulle77

Börja med att ringa till vetrinären och då föreslår jag att du ringer till en mindre station och inte ett stort ställe. På de små ställena är de mer villiga att hjälpa gratis över telefon.

• Thisisthestoryofmylife

men han lixom håller på som vanligt och springer och busar, men han vill inte stödja ordentligt på benet...

jag ska försöka ta ett kort på hur han har benet så kan ni se..

• thesa2

då vet jag inte vad som kan vara fel,du kan inte bara ringa en vetrinär och fråga vad som kan vara fel

• Polysperma

vart klämmer och känner du?

oavsett du har råd eller inte så måste du ta katten till vetrinären, en röntgen går på ngn tusenlapp men även om du inte ska röntga så lär en vet som är van att klämma å känna göra det.
    kan va en ledinflamation, kan va en sträckning, en muskel kan ha hoppat ur led.
    finns alltså massa olika saker till varför en katt haltar.... min hade en fästing i armhålan en pytte pytte liten, det resultera i hälta å ramaskri så fort han reste sej upp.
    sen är jag lite motståndare till att man som okunnig klämmer å böjer å har sej, man kan göra skadan värre.
    så på måndag ringer du vet, oavsett du har råd eller inte så är det ditt ägaransvar att ge ditt djur vård om så det innebär det "billigaste" allternativet att avliva.

*Jag och endast jag ansvarar för det jag skriver, mao mitt eget fel om jag får varningar*
Svar på tråden Hittar inget men något är fel!!! HJÄLP!