• alessa

Yasmin? Någon?

Är det någon som äter eller har ätit P-pillret Yasmin?
    Har ni några biverkningar? Är det någon som fått normal ägglossning efter stopp? Kanske till och med blivit gravid....;)

/nyfiken

• Svar på tråden Yasmin? Någon?
  • Lillcamilla

Jag mådde bra av dem. Den bästa biverkningen var att jag höll uppe min vikt =)

• alessa

"höll uppe min vikt" betyder det att du gick ner i vikt? ;)

• Lillcamilla

Nej det betyder precis som det står. Jag gick upp i vikt lite och fick behålla den under hela tiden.. =) Jag har lätt för att pendla i vikt och tappa sug för mat osv. Men Yasmine fick mig att vilja äta =)

• Mysko

Jag har precis fått Yasmine utskrivet, och undrar själv lite om dem. Måste man vänta med att börja äta dem till sista mensdagen? Då kan man ju få vänta iom att jag iallafall väligt sällan får mens? Någon som märkt någon skillnad på aptit? Jag har väldigt dålig aptit innan, vill ej att det förvärras....
    kram på er alla

• talia

Nej man behöver inte vänta. Sa min gyn i alla fall och det har funkat bra för mig.
    Har inte märkt nån skillnad i aptit. Mår bra av dem förutom att sexlusten försvunnit nästan helt och det är ju inte helt kul!!

• Mysko

Okey, men det låter ju inte bra att sexlusten försvinner, har ju knappt någon innan... Men men, vad gör man?!

• talia

Ja jag vet inte... Jag hade inte heller nån vidare sexlust innan men nu är den som bortblåst.. Om två månader har jag ätit dem ett år (receptet slut) och tänkte innan dess boka en tid hos gyn och kolla upp om det finns några andra alternativ eller så. Skulle vilja börja bebbeverkstan dec-jan eller nåt sånt och vet inte om det är bättre att sluta ett tag innan eller fortsätta, ja ni vet det är inte lätt vad man ska göra. Man har ju ingen aning. Men man får väl prova sig fram. Känns ju lite trist att aldrig ha sex nu för att sen börja 'bara' för att göra bebis!

• Krusbär

Har testat många olika p-piller och Yasmin var det bästa för mig. De negativa biverkningarna (minskad sexlust - eller?! - och huvudvärk under tablettuppehållet) var de samma som för andra p-piller. De positiva effekterna för mig var lite mindre finnar än med andra piller.

Jag fick (troligen) ägglossning ca tre gånger efter att jag slutade. Och en gång under tiden tror jag, då jag råkade ta ett piller lite för sent (typ sju på ikvällen istället för sju på morgonen) så det gäller att ta dom när man ska!

• nia4

Hej!
    Har jnaprat yasmin i flera år. Trivs bra med dem. Har pco samt tre barn. HAr inte haft särskilt svårt att bli gravid, men min läkare sa att när jag slutade skulle jag försöka bli gravid meddetsamma för då var det störst chans. Nio månader efter att jag slutade med yasmin föddes vår dotter!
    lycka till

• Bellbox

Slutade med dom i augusti efter att ha ätit dem i flera år och hade NOLL sexlust med dom!

STORT tips till er som kan tänka er att bli gravida inom några år; Det STRULAR efter pillerstopp för många av mina vänner + mig!
    Det finns en ny p-ring som man sätter in i slidan 3v i taget, sen tar man ut den 1 v då kommer mensen... Är tydligen betydligt mindre hormoner i dem!
    Hade jag vetat bättre hade jag kört med den sista åren!

• Lillbrullan

Jag åt Yasmin innan min man och jag på började vår utredning. Försökte få barn med diverse hjälp, bla en misslyckad IVF, och fick till slut tvillingar. Nu har jag ätit Yasmin i ca ett år och blev gravid igen spontant. Har inte slarvat med pillren.
    Så för min del vart det enklare att få barn, om det berodde på Yasmin eller på att jag redan fått barn vet jag inte. Jag har eller hade iaf PCO vet inte om det är något som kan försvinna av sig själv...

Svar på tråden Yasmin? Någon?