kan man märka själv att man väntar tvillingar?
Se några tecken eller så? *säkert världens dummaste fråga*
Vet inte varför jag så gärna vill ha tvillingar... *hehe*
Se några tecken eller så? *säkert världens dummaste fråga*
Vet inte varför jag så gärna vill ha tvillingar... *hehe*
Tro mig, tvillingar kan verkar så härligt att få om man inte vet bättre. Jag har själv anlag för att få tvillingar och gick och hoppades på att det skulle vara det men tack och lov, det är bara en liten tjej En av mina kollegor har tvillingar och hur roligt det än må vara när de blivit lite äldre så att de klarar mycket själva så är det otroligt tufft när de är riktigt små och man ska vara själv med dom om dagarna...
Jo det är sant det är nog mycket att göra.
Hellre VARA tvilling i så fall.
Efter ett tag borde man väl märka om det är tvillingar, men i början tror jag inte det, inte utan UL.
jag har tvillingsmåsystrar.. hårt jobb. men jag vill väldigt gärna ha tvillingar!
är bara i vecka 8, så nu förstår jag att jag inte skulle märka något... ska tjata till mig ett vul vid inskrivningen så min oro och allt försvinner... ananrs skulle jag får göra ett UL i vecka 16 tror ja.. kan man märkt det då att man väntar tvillingar?
Tvillingar är jobbigt men det e dubbel glädje också..
I vecka 16 märker du om du väntar tvillingar förhoppningsvis.
Först när ja var på ultraljud i v 8 ungefär var där bara en men sen på nästa i v 12-13 var där två.Blev helt chockad men det är helt underbart med två små liv.
Lycka till!!
Sambon min skulle väl svimma om det var två *hehe*
Ja jag är i vecka 9 när ja ska på inskrivning så kanske får göra vul i vecka 10. då borde man se att de e två eller?
Några olika symtom man kan ha i början om man väntar tvillingar:
* Må extra illa
* Extremt trött
* Blir stor fort
* Värk i livmodern pga att den växer mkt i början
Jag mådde inget illa alls, blev inte stor fort men var otroligt trött i början och hade typ mensvärk kring v11, gjorde ett vul vilket visade tvillingar. Hade aldrig anat att det var tvillingar innan rutin-ul om vi inte gjort det tidiga vul:et.
Klart det är jobbigt med tvillingar ibland, men det är det med ett barn eller barn i olika åldrar också! Vi har haft en otroligt lätt resa med våra tvillingar, skulle gärna ta en omgång till om det inte vore slut med barnalstrandet för vår del (Fast 3-åriga tvillingar kan man hålla sig för skratt för
)
Jag gjorde två VUL i vecka 8-9, på grund av blödning, och fick då se att det är två.
Efter att ha fått smälta det tycker jag att det är underbart. :D
Jag var extremt trött i början - ungefär de första 12 veckorna. Jag arbetade, åt middag sedan somnade jag framför TV´n för att sedan gå och lägga mig...
Hade oxå mycket molvärk efter det förta VUL:et och fram till det andra. Då hade de växt mycket.
Har inte alls haft särskilt mycket illamående...
jag kände det nästan på mig, även fast det inte finns i släkten. drömde mkt om tvillingar på nätterna..