• Ula

Ikea Norden matbord?

Före vi köte hus hade vi ett Norden köksbord av minsta modell (kanske köpt 2003). Det var helt perfekt. När vi köte hus köpte vi ett likadant bord men av den största modellen (2006). Nu blir bordet jätterepigt. Om jag drar med nageln mot bordskivan kan det bildas repor!
    Har du ett Ikea Norden? Blir det lätt repor och märken? Köte du det nyligt eller var det ett par år sedan. Jag funderar på att Ikea kanske bytt lack. Jag kan inte minnas att vårt gamla bord var så känsligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-21 17:25:07:
    det är ett björkbord

• Svar på tråden Ikea Norden matbord?
  • Nivea

Är det ett björkbord? I så fall hade vi ett sånt innan som vi köpte för några år sedan. Visst var det lite småkänsligt men inte så känsligt att det blev repor av att dra med nageln.
    Det låter som IKEA gjort någon förändring eller så är det något tokigt med ditt? Tycker du ska reklamera till IKEA!

• llj

Vi har et IKEA Norden bord av den större modellen som vi köpte nyåret 2004/05 som var andrahandsortering på för de hade missat lite vid slipningen något som på vårt bord inte märks... Vi har inga somhelst problem med att det lätt blir repor i det...

Svar på tråden Ikea Norden matbord?