• Crazy Baby

Hur mycket glass till 25 personer?

Hej och hallå!

Imorgon är det 2-årskalas här hemma och sitter just nu och skriver inköpslista!

Vi ska inte ha någon tårta utan det blir glass med diverse tillbehör tex, maränger och chokladsås!

Vi blir ca 25 vuxna och några stackars barn, hur mycket glass ska jag köpa? Tycker det är så svårt att beräkna hur mycket som går åt per portion!

Mycket tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Hur mycket glass till 25 personer?
  • Nette

Vuxna är nog inte så stora glassätare som barn men köp ett extra paket, det gör ju inget om det blir över.

• Crazy Baby
    Nette skrev 2007-04-21 17:07:26 följande:
    Vuxna är nog inte så stora glassätare som barn men köp ett extra paket, det gör ju inget om det blir över.
    Hmmm... ett exra paket var ju inte direkt nån hjälp! Har ingen aning om jag ska köpa 1 eller 5 liter glass...Flört
  • Nette

Jag menar köp ett x-tra (asså ett mer än det du räknar ut) 2 liter räcker kanske till 8-10 pers

• Crazy Baby

Ok, så 2 liter räcker till 8-10 personer! Det var ju bra att veta då är det lättare att räkna hur mycket jag behöver!!

Tack tack!

• kalla

japp, man räknar 10 personer på 2 liter glass. (som nette redan har skrivit). sen brukar jag alltid se till att ha hemma, ett extra paket utöver det.

• kalla

den beräkningen lärde jag mej av en kompis, vars mamma drev en cateringfirma förr...

• Hannahs mamma

haha på Hannahs barnkalas (hon fyllde 5 år)

så hade vi köpt 6 liter glass till 7 vuxna och 10 barn. och det gick åt

I'm fighting total mental breakdown here.
Svar på tråden Hur mycket glass till 25 personer?