• Anonym

pollen allergi? vilka symtom har ni?

ja får klåda i ögon, näsa som rinner, nysningar, trött. lite ont i kroppen ibland, tung i huvudet, svårare att koncentrera mej iblan torr i halsen

blir ni också trötta av er allergi medicin?
    tar ni en hel tablett per dag?

kan tröttheten försvinna när man tagit tabletterna någon vecka minst?

ja tar ögondroppar och zyrlex eller billigare kopior

• Svar på tråden pollen allergi? vilka symtom har ni?
  • Mummynr1

Jag har haft allergi i nästean hela mitt liv. Nu tar jag Nasaleze, lomedal nasal och livostin ögondroppar. Mår toppen förutom näsan som rrinner då och då. Är fruktansvärt allergisk mot björkpollen. Nasalezen mildra det lite men fick ändå ta det andra med.

Ögonen kliar så jag vet inte vad, trött så jag skulle kunna sova 24h/dygn om det hade gått. Min trötthet varar hela björkpollensäsongen igenom.

• Ghettoblaster

Oj jag kan ha olika symptom från år till år men dom är alla lika illa, björken är värst här med!

Lungorna kliar så att jag blir tokig, hostar så jag nästan kolapsar och kliar sönder rygga pga av det.
    Ögonen kliar så att dom blir så svullna att dom inte går att öppna.
    Näsan kliar så att jag ibland får näsblod.
    Har vid ett par tillfällen även fått så svår klåda på anklarna att jag fått gå till läkaren regelbundet för att få dem behandlade och lindade.

Oftast så funkar Kortisonsprutan i kombination med ögondroppar kortisonspray för näsan och aeriustabletter men ibland blir jag så dålig pga av allergichock att jag blivit inlagd.

• voice

Usch det lät besvärligt Fanki! Då har man det inte så farligt själv.
    Får symtom på bihåleinflammaton (ont, stopp i näsan), kliande ögon och trött, trött...känns som att "leva bredvid" ibland.
    Tar Aerius och Rhinocort Aqua (Tyvärr näsblod, gäller hålla sålåg dos det bara går efter de fösta inledande 14 dagarna- hjälper dock jättebra).

Tänkte i alla fall tipsa TS om att prova annan allergitablett typ Clarityn- finns billiga kopior- eller receptbelagda Aerius. En del (inklusive mig) blir inte fullt så trötta av dessa.

TS: Tröttheten som biverkning avtar lite efter ett tag men det är ju individuellt.

Prosit!

• Anonym

e man trött pga pollena eller trött pga medicinen undrar ja ibland

• Anonym

ja känner mej så trött som man kan göra efter en åksjuke tablett... de är jobbigt för annars e ja väldigt pigg!!!

• Anonym

blir man trött av sprutan? blir man tröttare av kopior till zyrlex? blir man trött av alla allegi tab???

• Ghettoblaster

Nope man blir inte trött av kortisonet alls man blir fri som en fågel!

Men dom är rätt restriktiva med att skriva ut det, man ska vara bra dålig för det.

• Tuzza

Klåda i ögonen, rinnande näsa, jobbigt att andas ibland. Men min allergi har blivit bättre de sista åren! Skönt!

En undran: Varför e man anonym i en sån här fråga? *fundersam*

• Anonym

ja vill alltid va anonym så gott de går här!
    ingen direkt orsak

blir man tröttare av kopior till zyrelx?

• helene306

Jag har fått Depomedrol-sprutan i några år och den funkar bra för mig. Timmarna efter sprutan däckar jag ihop totalt! Nästa år är det stopp med den och jag ska prova kortisontabletter istället, funkar inte dom får jag sprutan som först. Har provat de flesta receptfria allergitabletter utan resultat. Zyrlex gjorde mig förbaskat trött (Acura är samma som Zyrlex, men billigare, lite tips)
    Nu har jag Aerius och jag blir däckad av dom innan kroppen har vant sig, sen känner jag bara måttlig trötthet. Tycker inte de funkar riktigt bra ändå, allergisymtomen kvarstår och jag får ta dom dagligen.

Mina symtom är nysningar, klåda i ögonen och att näsan rinner. Reagerar väldigt kraftigt med klåda i halsen på vissa frukter och mandel. Ett annat tips om man blir trött av allergitabletterna är att ta dom till kvällen.

F+H=D
Svar på tråden pollen allergi? vilka symtom har ni?