är det bara jag som mår psykiskt dåligt av att vara gravid?
hej!
har nu gått in i v34, och jag mår så dåligt. Vet inte vad jag skall ta mig till längre. går hos psykologen på MVC, men kan inte öppna upp mig riktigt när jag sitter där och skall prata. vad skall man säga, vad kan jag med och säga, vad tänker hon om mig..
jag tycker det är så jobbigt, jag saknar min kropp, kontrollen över den, att färga håret (färgen fäster inte nu) jag är känslig, jag saknar mitt gamla jag!!
känns inte som om någon riktigt förstår att det är ett problem. jag trivs inte med att ha en mage, att få finnar, att folk känner på magen, när den sparkar så jag inte får någon luft.
jag har slutat träffa vänner, orkar inte.
jag bråkar med sambon om typ allt för att jag är så trött. så ensam.
jag vill verkligen bara ha ut den, igår höll sambon på att köra mig till psykakuten, låg och skrek, grät, stirra in i väggen hela dagen. han försökte ringa min psykolog på mvc men hon svarade inte.
hon har sakt att jag skall ringa när det blir för jobbigt, men vad vet hon om hur jobbigt det är? Vad kan hon göra åt saken.
alla säger att jag är egoistiskt, det vill jag inte vara. jag vill ha mitt barn. jag kommer älska mitt barn och ta hand om det. men jag klarar inte mer, jag klarar inte att vara gravid!
att bara ligga i sängen och stirra ut 80%av dygnet.
vad skall jag ta mig till?!
är jag ensam om att må så här??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-08 15:51:11:
tack för allas svar.