• sweetfia

rosa pa kille?

tycker ni det e okej att kla en pojke i rosa? Jag tycker det finns sa fina rosa klader som inte alls e tjejiga. Svara garna i gastboken..

• Svar på tråden rosa pa kille?
  • Pallas

Mina grabbar har mycket av de färger som tydligen är reserverade för flickor nuförtiden. Om jag kan hitta dem i praktisk modell vill säga, det är tyvärr ett helt företag.

• Terryleene

"Jag tycker det finns sa fina rosa klader som inte alls e tjejiga" skulle det verkligen vara så farligt om kläderna var "tjejiga" då? Det handlar om barn. De kan väl för tusan ha på sig vad som helst?

• vis69

Min 12-åriga son har gärna rosa t-shirts (i killmodell) men jag tror inte att jag skulle klä en bebis pojke i rosa!

• mammacatta

Jag tycker att rosa är för fjollor. Jag är ingen fjolla direkt, å absolut inte mina pojkar.

Sån är jag.

Men jag gillar inte rosa, inte heller babyblå eller orange.

Bara för att förtydliga och undvika elaka kommentarer: fjollig har inget med könstillhörighet eller sexualitet att göra: bara för att man blir upprörd behöver man inte skrika "ooooo" jättehögt och vara superfemi. Gillar inte sånt.

Kan man inte bara vara människa?

• Tina86

Ja skulle gärna klä min pojk i rosa, om de var pojkkläder.. Skulle inte klä honom i flick kläder (nu är ni lyckliga som får kalla mig gammalmodig och mot jämlikheten va?) :-P

Richard & Wilmer förevigt i mitt hjärta!
  • Pallas

Terryleene: Exempel på "tjejiga" kläder som ratas av mig:

* tröjor med djupa halsringningar (vilken 1½-åring vill gå omkring och frysa om halsen vintertid, tjej som kille?)
    * tröjor som visar magen (skall en tjejtröja täcka magen blir den _ofta_ för lång i ärmarna)
    * byxor med låg midja (det måste ju få plats en blöja för tusan!)
    * spets (fult)
    * sexistiska budskap (nån måtta får det väl ändå vara?)

• Terryleene
    Pallas skrev 2007-04-21 22:06:22 följande:
    Terryleene: Exempel på "tjejiga" kläder som ratas av mig:* tröjor med djupa halsringningar (vilken 1½-åring vill gå omkring och frysa om halsen vintertid, tjej som kille?)* tröjor som visar magen (skall en tjejtröja täcka magen blir den _ofta_ för lång i ärmarna)* byxor med låg midja (det måste ju få plats en blöja för tusan!)* spets (fult)* sexistiska budskap (nån måtta får det väl ändå vara?)
    Jag skulle inte kalla sådana kläder tjejiga utan snarare idiotiska och oanvändbara oavsett kön. Jag skulle inte klä min dotter i sådan kläder heller.
  • enlitenbitkaka

Ja absolut! Men som sagt....de flesta rosa kläder är översållade med prinsessor, glitter och blommor. Missförstå mig inte, en ev. framtida son skulle självklart få en sån tröja om han ville, men det är inte jag går och köper på eget initiativ.

Rosa collegetröjor, rosa t-shirt, rosa skjortor.....superfint

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden rosa pa kille?