• Pokergirl

Varför som mamma äta barnmat???

Jag måste ju bara höra, och här finns det garanterat flera experter, var på 40-års kalas idag och observerade att mamman till deras 5 månaders barn åt nästintill lika mkt ur barnmaten som ungen gjorde. Är detta ett vanligt fenomen, varför gör man det isf, och min sista fråga - hur kan man sitta och käka barnmat mitt bland 50 gäster? Är det helt ok och jag har missat en massa eller? 

• Svar på tråden Varför som mamma äta barnmat???
  • LillaÄrtan

Det är gott?

Fast inte så shysst om hon åt hälften. ungen måste ju gått hungrig....

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • kejsarinnan

Pokergirl:

Men det är väl positivt att mamman köper mat som är god?

• vadskajaghetadå

jag tycker barnmat är gott!
    fast bara dom över 1 år, finns säkert fler...

• Who knows

Blärk..... Bara lukten räcker för att jag ska tappa matlusten.

• M I R R E

Min syrra är 23 år och älskar sempers frikadeller själv tycker jag att barnmaten inte är så god. Huvudsaken är att sonen älskar den.

I´ll live until I die, nothing more nothing less
  • Tjej 83

uuhhh gott? ne de smakar ju hemskt inga kryddor o så. inte ens min dotter gillar dem. så hon äter ju vår mat.
    men ja har hört studenter som köper burkmat då de är billigt.
    hallå mätta då?

• Fru Gustavsson

åååååh..... älskade herrgårdsgrytan när jag var yngre.. hoppas för min skull att den finns kvar, men inte för sonens, gud nåde den som rör hans krubb!

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
  • Fru Indosaurie

billigt? är burkmat billigt?! En hippburk för 8 mån kostar ju 9 kr. Inte direkt billigt om man som vuxen människa ska äta sig mätt på det.. finns extremt mkt annan mat som är mkt billigare.

• mamyleine

Är ju gott ju. Sempers dillkött. Mums. Brukar f.f sakna det ibland sonen är 2½ och äter de vi äter men får jag fler barn så kommer jag äta upp resterna då med.

Annars är deserterna rätt goda som aprikos puren tex. mumsi mumsi

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • vadskajaghetadå

köttfärssås r gott med spagetti

lax med örter och potatis etc

men jag gillade nog dom mer än oscar och han fick äta vår mat

• Pokergirl
    tjorvig skrev 2007-04-21 22:48:04 följande:
    Du har missat en massa
    Jag måste ju ha gjort det, men varför frossa i barnmat när man har ett helt buffebord tillgodo?!
    Who knows skrev 2007-04-21 22:48:57 följande:
    Blärk..... Bara lukten räcker för att jag ska tappa matlusten.
    Det var min känsla runt barnmat också men med tanke på mammans glädje över att äta maten började jag fundera...
    Tjej 83 skrev 2007-04-21 22:50:36 följande:
    uuhhh gott? ne de smakar ju hemskt inga kryddor o så. inte ens min dotter gillar dem. så hon äter ju vår mat. men ja har hört studenter som köper burkmat då de är billigt.hallå mätta då?
    Billigt? Har jag svårt att tänka mig, burkarna är ju inte gratis direkt.
  • Tjej 83

nää de är de inte. svindyra o små. men färdigt.
    kan la ta felix färdigt men nää de kostar ju mer..

• Cheera

Hehehe, när jag va liten så snodde jag väl en sked eller två av lilebror.
    Dottern vägrar äta burkmat men jag har ändå testat ge mellan varven och jag förstår att hon inte tycker om det!
    Allt åker i vasken, inte sitter då jag och äter upp det, och inte ger jag bort det heller för den delen.
    Heter ju just BARNmat av en anledning

• Livshlädje

Jag gör så. Jag kan inte mata dottern utan att skeden slinker in i min mun hela tiden.. *skäms faktiskt lite* Det är ju inte för att det är gott - men det är det - kör hemlagat..

Men, ingen annan som städar skeden o känner av temperaturen med sin egen mun???

• Pokergirl

Men helt allvarligt - med risk för att jag nu blir påhoppad - ser det verkligen bra ut, gör man så i offentliga sammanhang???

• vadskajaghetadå

ja varför inte???

lite skillnad på att sitta och äta själv mot att mata barnet.(altså sitta utan barn)

• Livshlädje

Nä, jag gör det ju glatt här hemma.. i smyg.. Skulle akta mig noga för att göra så borta..

Svar på tråden Varför som mamma äta barnmat???