hej!
Jag har upplevt i stort sett samma sak som du, och mår fortfarande väldigt dåligt över det.
Födde vår dotter januari 2006 och förlorade 2,6 liter blod direkt efter moderkakan kommit efter förlossningen.
Mådde skit och fick två påsar blod, hade HB på 78 dagen efter förlossnigen.
Slutade blöda och var på BB i 5 dygn, allt var frid och fröjd till slut.
Väl hemma kom en störtblödning, som blödde rätt igenom nattbinda, byxor och droppade ner på golvet. Jag la mig ner och det bara fortsatte rinna. Min sambo var just denna kväll bortrest, men som tur var var min mamma hos mig, och hon ringde ambulans.
Väl inne på sjukhuset konstaterades infektion i livmodern. SKicades hem med antibiotika och livmodersammandragande medicin.
Detta hände när dottern var 10 dagar.
Efter ytterligare 3 dagar hemma kom nästa störtblödning. Värre än den första. Jag låg i mitt eget blod på badrumsgolvet, och började bli yr, orkade inte lyfta upp armarna ens.
Det ville inte sluta, riktigt vidrigt var det.
Ambulans igen...
Denna gång tittade två läkare på ultraljudet och konstaterade att jag behövde skrapas akut.
Mycket riktigt fanns det moderkaksrester.
jag mådde verkligen skit. Hade 68 i HB och blodtryck 90/50, kände mig itne levande knappt. Så 4 påsar till med blod blev det och ytterligare 3 nätter på BB.
Det var det värsta jag varit med om, och vet inte om jag vågar föda barn igen, men jag vill ju så gärna ge min tjej ett syskon, så vi får väl se.
Precis som hos dig, står det i min förlossningsjournal att fosterhinnorna var fullständiga. men eftetrsom jag blödde så redan då hon fötts borde de ju ha kollat direkt, så hade jag sluppit dödsångesten på badrumsgolvet, 2 gånger!
Jag var inte pigg på riktigt förrän minst en månad efter hon föddes. Min sambo fick ta en extra pappavecka direkt för jag orkade ingenting.
Hoppas du snart är piggare, jag lider med dig, för jag vet ju jobbigt det var.
Kram!