Erfarenheter av förlossning på södersjukhuset
Är det någon som vet eller har hört någonting bra/dåligt om södersjukhuset?
Är det någon som vet eller har hört någonting bra/dåligt om södersjukhuset?
Jag har varit där. Tyckte det var oki? Nu genomgick jag inte hela födseln på vaginalt sätt utan begärde snitt mitt i. Men jag har iaf inte ont att säga- men kanske inte så mkt gott heller?
Katastrof, faktiskt, bortsett från att mina barn kom ut med livet i behåll å jag åxå överlevde, fast jag var nära å dö å sen fick barnsängsfeber i fyra dygn. Men just på förlossningen; BM:orna, tyckte jag var toppen! Det var sen under akuta snittet med en slarvig narkosläkare å en förlossningsläkare som sa en kränkande sak efter förlossningen, som jag tycker det jobbiga började. Sen var BB tiden riktigt, riktigt hemsk. Fick inget stöd alls nästan. Och då mådde jag ju ändå riktigt riktigt dåligt.. enda plusset var väl att pappan fick stanna, pga av att jag var så dålig. Men å andra sidan så fick han ju göra en del av deras jobb, så vi kanske fick mindre hjälp pga av det.
men nu var det här semstertider, i juli, för snart nio år sedan. Och just den veckan hade dom haft flest snitt någonsin, och flera katastrofsnitt, så det var nog ovanligt mkt å svårt just då.
Jo, nu när jag läser ovan så kom jag ju på att just på BB var det BOTTEN! Det var så att när min son var 12 timmar gammal så upptäktes ett stort hjärtfel och han höll på att dö. Sonen och pappan skickas till solna/KS. Jag var nysnittad sen 12 timmar och kunda alltså inte rusa upp och springa med i allt. Och trotts detta som hände så dels var det INGEN som kom och bara satt med mig? Mkt märkligt när en nyförlöst mammas barn just håller på att dö i en ambulans bort från där man själv är... Och sen tog det 2-3timmars väntan på att de skulle skicka mig i en ambulans/sjuktransport för att jag skulle få vara med sonen och mannen på KS.
Så när 2-3 timmar gått och ingen kunde säga NÄR jag skulle få åka så gick jag ut i korridoren och bara vrålgrät att NGN skulle hjälpa mig!
Då var det en som erbjöd sig ringa vanlig taxi. Så jag - nysnittad mamma i chock- fick knata ner till taxin och åka själv till KS.
Så jag ångrar vad jag sa i mitt förra inlägg- KASS BBvård på SÖS iaf!
Men förlossningen var de snälla på...
Jag födde på SÖS för 3 år sedan och har nästan bara goda erfarenheter. Barnmorskorna var toppen, jag kände mig jättetrygg och välomhändertagen under förlossningen och även på eftervården var personalen så himla fina och uppmärksamma. Det enda jag har att klaga på var att förlossningsläkaren var ganska brysk och stressad, samt att städarna på eftervården brakade in på mitt rum utan att knacka på morgnarna och röjde runt som ett par tjattrande schimpanser. Inte så jättkul om man stod i enbart sjukhusets läckra nätbrallor med en gigantisk binda i och bebis vid bröstet...;)
Jag födde där maj -04 och det var superbra allting.
Vill bara säga det för att jag har vänner som också är väldigt nöjda med SÖS så att det inte framstår som nåt dåligt sjukhus. Men alla kan ju ha olika upplevelser.
Jag tycker det var jättebra på SÖS. LÅg först inlagd på riskavdelning där de var helt underbara. Alla på förlossningen var underbara de med. Bara positivt från mig.
Jag var där för 4 veckor sedan. Skulle fött på BB sthlm men det blev igångsättning och det tar inte BB sthlm så vi hamnade på SöS. Igångsättningen tog rätt lång tid och till slut blev det akutsnitt så vi var där ett bra tag och hann träffa många bm, uskor och läkare och vi tyckte att nästan alla var toppenbra! Är jättenöjd ävan med BB!
Ska jag komma på något dåligt så är det att maten inte var något vidare, men när ens underbara plutt väl hade kommit ut var maten av underordnad betydelse
Är det något speciellt du undrar över förresten?
Jag har fött där två gånger och är jättenöjd. Väldigt gulliga bm både på förlossningen och på BB. Ska föda där snart igen!