• IdaMalin

Yr och illamående i v.18

Jag är i v.18 nu och har dom senaste tre veckorna varit jätteyr och illamående. Mådde illa i början oxå men det gick över kring v.12 ungefär. Någon som har det lika? Har ni gjort något så det har blivit bättre? Det är så läskigt när man blir sådär yr i huvudet....

//Malin

• Svar på tråden Yr och illamående i v.18
  • Västkusttjejen

Ät mer järn hade min BM rekomenderat. Typiska tecken på järnbrist är just yrsel, illamående, huvudvärk och trötthet.

• Västkusttjejen

Jag köper mina järntabletter på Life-butiken, jag har märkt att mina två vänner som har apotekets har fått lite problem med förstoppning, men inte jag :) testa med järn eller öka på dosen om du redan äter :)

• mmian

Jag har lågt blodtryck och mår sådär. Mitt Hb därmot är perfekt. Så ett besök hos din läkare hade nog inte skadat, det är ju säkert inget farligt men kan vara skönt att evta hur du ska anpassa sig så du slipper svimma eller så.

Made in Thailand- Annie BF 070809
  • bonnieloveskim

Jag tänkte just det.. lågt blodtryck.. du blir lätt yr och svimmfärdig även om du sitter ner.
    Men du kan ändå vara glad att du har det för havandeskapsförgiftning hör oftat ihop med högt blodtryck dessutom så är det bättre för hjärtat att ha lågt blodtryck dvs du har en större chans att leva länge!

Lite positivt att se mot när du känner dig yr!

• Ledsen

Samma här, i v 18.....yr, lätt huvudvärk och har spytt sen v 7..vet att jag har dåliga järnvärden, de är på gränsen när jag inte är gravid....

Svar på tråden Yr och illamående i v.18