färga och permanenta?
Nån som vet hur lång tid det måste gå mellan färgning och permanent??? Å vilket ska man göra först?
Va kostar det att permanenta respektive färga ett axellångt hår hos frissan?? Nån som vet?
Nån som vet hur lång tid det måste gå mellan färgning och permanent??? Å vilket ska man göra först?
Va kostar det att permanenta respektive färga ett axellångt hår hos frissan?? Nån som vet?
inte nån?
Du borde iaf vänta 2 månader mellan dem. Jag hade färgat mitt hår, 2 veckor efter de så permanentade jag de o färgen rann ur.
Hade en kompis som permanenta håret på NK, och det kostade runt 2500. En färgning kan gå på 700+.
Jag permanentade håret hemma, billigare så ;)
Lycka till!
nån mer?
Jag har för mej min mamma sa 2 veckor, och hon é frisör. men då ska du permenenta först SEN färga. Permenenten bleker håret.
jag har fått för mig tvärtom, att man ska färga först och sen bleka...
Jag måste först bleka mitt hår till max för att få bort det konstiga mörka jag har nu, å sen ska jag färga det i rn mellanblond nyans...
Men om jag nu permanentar håret först och sen bleker och färgar, tar inte permanenten skada då av blekmedlet å färgningen...
Jag é ganska säker på att hon sa permanent först,s en färg, men jag kan minnas fel
Om permenenten tar skada vet jag itne, tror d é därför man ska vänta emellan.
mer svar!!!
Färga eller permanenta först???
Kan fråga min mamam om du vill och se vad hon säger?
jätesnällt! Får du gärna göra om du vill!
Hon säger permenetna först, sen färga. Och att d kan göras samma dag. Olika frisörer tycker kanske olika, men hon skrev så i alal fall. Fast om man skulle bleka håret innan färgen ska i vet jag inte, frågade inte d..
Nu har jag pratat med henne i telefon (ska se om jag komemr ihåg allt).
Att bleka, permenenta och färga samma dag rekomenderade hon inte, risken finsn att allt hår finsn i vasken när d é klart
Och så sa hon nog (kanske blandar ihop) att om håret inte var färgat så skulle d inte behöva blekas (elelr var d tvärtom´, hmm) och om d var färgat redan så finns d avfärgningsmedlel som man kan änvända.
Hon tyckte i alal fall att du skulle fårga din frisör och inte exprementera hemma Och absolut inte bleka, permenenta och färga samma dag
Var kanske itne till sååå mycket hjälp, men hoppas d löser sej.
Lycka till!
om jag var du så skulle jag bara färga, inte permanenta. Jag permanentade håret en gån och jag ångrade det verkligen. Kom hem o grät, Nej fy 17. Kommer aldrig göra det igen.
Tack för svaren!
Jättesnällt!
Har inte bestämt än hur jag ska göra med färgningen, men hur eller hur börjar jag med å permanenta det då! Sen väntar jag nog några veckor innan jag fixar å donar med färgen, vill ju inte riskera å tappa allt hår, speciellt eftersom jag redan är lite känslig för blekningar...
Bara jag får allt klart innan bebis kommer i juni, för sen lär man ju inte ha tid med allt!
Hojtar till här i forumet när jag äntligen fått min nya frisyr!
Återigen, tack tack, å tacka din mamma oxå!
Ska jag göra
Tror d kan vara smart, att börja med att permanetna och vänta några veckor sen fixa med färgen, speciellt efetrsom du inte vet hur du vill ha d med färgen