• Filifjonkan1

Ikea lån NÅN?

Funderar på att ta ett lån på ikea..det heter Ikea Hem kredit.
    Ni som tagit ett kredit lån på ikea, är ni nöjda?
    hur mycket lånade ni och hur mycket betalar ni i månaden?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ikea lån NÅN?
  • LiiLo

Jag tog ett lån på 5000kr, tyckte det var lite för lite om det är mycket man behöver köpa.
    Skulle jag tagit på 10000kr skulle jag varit nöjd.
    Jag betalar ungefär 300 varje månad. Jag fick en räkning nu där det lägsta beloppet låg på 57kr, men har man råd så kan man ju betala mer. känns lite futtigt att betala in 57kr

• Filifjonkan1

okej, jag hade tänkt låna 10.000kr...köpa lite nya möbler..
    men om du tog ett lån på 5000kr o betalar 300kr i månaden då borde väll jag få betala 600kr.....(?) hm...svårt d där...

• Agnes20

Vi tog också 5000 på ikea. Har lite kvar nu på sista månaden innan det gått ett år! Skönt att bli av med det på ett år, sen kommer ju ränta på det som är kvar. Betalar olika varje månad, beror på hur ekonomin ser ut.

• mrsbygg

tog lån på 3000...va det högsta ja kunde ta just då..
    betalar drygt 200 i månaden..beror på hur mycket pengarjag har ibland blir det mer..

• Filifjonkan1

jaha så man kan alltså välja själva hur mycket man kan/vill betala per månad...? det värkar ju bra!
    Men hur går det till?
    När jag skickat in ansökan till ikanobanken...får jag då hem ett ikea plastkort som är "laddat" med 10.000kr...och att man sedan får hem en räkning med posten varje månad.....?

• mrsbygg

jag gjorde ansöken på engång på ikea...

sedan fick jag typ som en check så länge tills jag fick hem kortet...

sen börjar man betala av så fort man användt kortet! så räkning kommer varje månad, där står det minsta beloppet man är tvungen att betala...sen kan man betala mer om man vill!

• LiiLo

man får ju ett lägsta belopp varje månad, och oftast är det olika belopp varje månad.
    Sen får man bestämma själv om man vill betala in mer. Det va så jag menade att jag gör, fick en räkning på 57 kr men jag betalar in mer för att det ska gå lite fortare att bli av med betalningarna.

• Allt går fort
    mrsbygg skrev 2007-04-22 17:40:38 följande:
    jag gjorde ansöken på engång på ikea...sedan fick jag typ som en check så länge tills jag fick hem kortet...sen börjar man betala av så fort man användt kortet! så räkning kommer varje månad, där står det minsta beloppet man är tvungen att betala...sen kan man betala mer om man vill!
    måste fråga. vad är de som gäller är de samma att man kan ansöka om max 30 000 eller?
  • Filifjonkan1

det låter ju AS bra...!
    mammab- kollade dom upp dej på en gång på ikea då? alltså körde dom en kreditupplysning på dej för att se om du fick ta kredit??

Svar på tråden Ikea lån NÅN?