• Tjajen

Nyfiken

Undrar om jag lika bra kan ge upp hoppet att bli gravid naturlig väg? Är det lika bra att ställa in sig på att vi måste få hjälp för att någon gång bli gravid?
    Jag slutade med mina p - piller 1 april - 06 och absolut ingenting har hänt sedan dess... *suck* Detta är piss rent ut sagt. Orkar inte kämpa mer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 21:07:42:
    Vill bara tillägga att vi är under utredning. Om en månad ska vi till läkaren och få veta svaret på mannens spermaprov...

• Svar på tråden Nyfiken
  • Bliglin

Hej Tjajen!

Din fråga går inte att svara på... riktigt...

Olika par kan ha helt olika fertilitetsproblematik som därmed kräver helt olika behandling. Och i ert fall kanske det fortfarande är "slumpen" som gjort att ni inte lyckats. Dvs ni KAN ju lyckas nästa månad, men vet aldrig

Om du har regelbunden mens och ägglossning så är antagligen inte det ert problem, men det kan finnas andra saker som är lätt avhjälpta med medicinering. Jag föreslår hur som helst att du ringer upp en gynekologmottagning eller kvinnoklinik och bokar en tid för fertilitetsutredning. Förhoppningsvis så blir ni gravida snart eller så hittar de något "fel" som är lätt avhjälpt så att ni kan bli gravida på egen hand. Annars finns ju alltid både insemination och IVF att tillgå, privat eller inom landstinget.
    Kram och Lycka till!

• motor morsan

min moster och hennes man höll på i säkert 10 år med att försöka få barn. Dom fick 2 eller 3 st inseminationer betalda av komunen tror jag att det var och hon blev gravid men det slutade i missfall...tillslut gav dom upp orkade inte gå igenom allt igen o så skulle dom vara tvugna att betala själva nu. Så dom beställde en hundvalp som skulle levereras om 8 veckor. Då passade dom på att åka utomlands o hämta nya krafter. 2 månader var dom utomlands o sen hem igen o hämta lilla vovven! Efter nån vecka hemma så tyckte hon att hon inte mådde riktigt ok så hon gick till läkaren. Hon var bomis på att hon hade åkt på nått virus eller liknande men läkaren sa bara. Grattis du e med barn! Så på naturlig väg lyckades dom när dom hade släppt allt...deras lilla dotter är idag 4 år o världens sötaste!

Så jag säger LYCKA TILL nu o jag hoppas att du/ni kan få eran efterlängtade bebis snart!

~~Ronja är mitt hjärtegull~~
Svar på tråden Nyfiken