• Hadjelina

Färger i rum med 'sovalkov'?

Till hösten flyttar jag in i ett nytt rum (student, ska dela hus med kompisar). Det ska fixas till lite innan dess så jag får välja färg på väggarna. Men hur ska jag ha?
    Vill ha en ljus neutral färg som går ihop med det mesta så det blir lätt att inreda och ändra i inredningen. Vilken färg/nyans rekommenderas? Ska jag ha en annan färg på väggarna kring sängen? och isf vad? Sängen är dessutom placerad ovanpå en upphöjning/inskjutning i rummet (trappan).

Kom gärna med tips!

Finns en enkel ritning över rummet i mitt galleri, den mörkgrå rutan = säng, de andra är skrivbord + garderob.

• Svar på tråden Färger i rum med 'sovalkov'?
  • MmedM

Jag tycker nog att det skulle vara snyggare att ha en annan färg i sovalkoven.

Kanske en vit färg på väggarna, och en mörkare färg eller mönstrad tapet i alkoven? eventuellt skulle du ju kunna ha en fondväg i samma färg eller tapet på en annan vägg?

har själv en sovalkov som är målad i en mörkare grå färg medan de andra väggarna är vita. den gråa färgen finns dock även i hallen och köket (tillsammans med vitt), så den går igen i hela lägenheten. Det är en hyreslägenhet, så det är inte jag som gjort det, men jag är helnöjd ändå

• Hadjelina
    Är i england och inte jag som ska fixa, så det blir inga tapeter. Men jag får ge önskemål på vilken färg/färger de ska måla där inne.
    Tack för din åsikt. Har funderat på nån vit/offwhite/elfenben (ej helt insatt) i rummet, och kanske marinblå i alkoven...
  • Hadjelina

ljus syren i rummet och lavenderblå i alkoven, kan det gå?

• Hadjelina

Vill gärna höra fler förslag eller åsikter...

• Emilia82

jag hade beige i 'stora rummet' och i alkoven typ rostbrunorange...någe :) var fint... men gillar lavendel åxå som du skiver om=)

Svar på tråden Färger i rum med 'sovalkov'?