• anna apelsin

Hjälp mig klä mig rätt! (Är kort och knubbig)

Jag är 162 cm lång och 67 kg tung. Benen är väldigt korta.

Har inte varit så här stor sen jag fick barn och är därför helt okunnig vad gäller kläder. (Innan var jag smal och kunde ha på mig vad som helst).

Jag skulle vilja se lite mindre ut, och ändå få benen att se längre ut.
    Jag vet att högklackat nog kan hjälpa, men det är jag så ovan att gå i, plus att det kan bli lite jobbigt när jag ska springa efter min 1-åring i sommar

• Svar på tråden Hjälp mig klä mig rätt! (Är kort och knubbig)
  • TjEjLiGaN

Jag vet att jenas som är rätt så långa gör att du ser längre ut, alltså att jeansen täcker skona en bit.

Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • TjEjLiGaN

Midjekorta jackor för att man ser längre ut. Tar du på dig en lång kappa ser du automatiskt kort ut.

Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • teddy
    Hej Ts: Det e väldigt svår tatt ge dig råd eftersom man inte vet hur du ser ut...
    Du skriver din vikt o längd. Men för mig så låter det inte som om du e knubbig. Snarare normal viktig...
    Men annars så svart förminskar ju...
    Byxor som sitter åt från midjan till knäna.
    Som sedan svänger ut lite från knäna ner till fötterna. Eller raka ben. Akta dig för stuprör
    Lowcut jeans kan oxå funka bra...
  • Minnisen

Lite utsvända byxben gör att man ser längra ut! och som sagt inga långa kappor eller kjolar!

Fast jag tycker heller inte det låter som om du e speciellt knubbig!

Fd minna med magen
  • anna apelsin

Tack

Ja, jag kanske är normalviktig, men det väller ut lite här och där
    Magen och mina "love handles" hänger en bra bit, tycker jag.

Benen är korta och låren jättestora.

• Minnisen
    anna apelsin skrev 2007-04-22 20:41:41 följande:
    Tack Ja, jag kanske är normalviktig, men det väller ut lite här och där Magen och mina "love handles" hänger en bra bit, tycker jag.Benen är korta och låren jättestora.
    Ja du, jag väger ju typ 66 o e 161cm lång! tycker inte jag e knubbig men magen väller ju en aning

Ett skärp gör att man fokuserar med på det än själva magen!
    Fd minna med magen
Svar på tråden Hjälp mig klä mig rätt! (Är kort och knubbig)