• annhan

Dagis - hur många timmar i veckan är "heltid"?

Har fått förskoleplats och ska nu fylla i hur många timmar/vecka som vi önskar barnomsorg. Hur många timmar på dagis är "heltid"?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Dagis - hur många timmar i veckan är "heltid"?
  • Tant Green

Här (Stockholm) är allt över 30 timmar/vecka heltid. Det kan säkert variera mellan kommunerna.

• Mammatezz81

Min son går 48 timmar på dagis..så jag vet inte vad heltid på dagis är egentligen, man säger nog inte så..
    Du får räkna med restid o så till och från jobbet

Grattis till platsen

Mamma till Dennis 051214
  • annhan

Oj vad svårt.. jag har tänkt gå ner till 80% från och med september, och han börjar inskolningen i mitten av augusti...
    Hur ska man beräkna då?! Nu gäller det att tänka till..

• Maggis Nervis

Jag jobbar (jobbade) 80% mån-fre 9-16 och jag har fsk tid från 8-17, men jag har en bit att ta mig från jobbet/hemma till dagis...

Oftast lämnar killen senare men vi har kvar dom timmarna för här betalar man inte för mer än 20 tim/vecka

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Elias Emil

När föräldrarna jobbar kan barnen vara på förskolan den tiden som föräldrarna är på jobbet plus tiden som det tar att ta sig till och från jobbet. Kostnaden för förskolan är samma vare sig barnet är där 10 tim/v eller 50 tim/v. Man betalar 3% av föräldrarnas inkomst men max ca 1300 kr. Prist blir billigare per barn om man har flera.

• Hej och Hopp

Hos oss räknas allt över 25 timmar som heltid - men föräldrarna betalar lika mycket oavsett hur mycket barnen går 8undantaget de med allmän förskola). Vi får dock mer betalt till förskolan om barnen har längre vistelsetid. 15-timmarsbarnen ger jättelite pengar...

Svar på tråden Dagis - hur många timmar i veckan är "heltid"?