• Evangeline72

Hjälp! Min dotter kan inte öppna ögonen!

Hon är 1½ år och har haft variga ögon några dagar. Men nu är det värre än någonsin, de är svullna över och under och hon får inte upp dem. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hjälp! Min dotter kan inte öppna ögonen!
  • Essica

Ring sjukvårdsupplysningen vet ja... provat tvätta dem??

• blonde redhead

Tvätta med ljummet vatten ikväll om imorgon och besöka vc imorgon för att få ögondroppar.

• lena86

tvätta med kokat vatten sen upp sök läkare de kan vara ögon infalamation

• annikaloppan

Ögoninflammation? Om det är det ska du ta varmt vatten på en bomussltuss och försöka få bort gegget.

ღ William ღ
  • annikaloppan

När min son hade ögoninflammation så uppsökte inte vi någon läkare. Vi gjorde som jag skrev i mitt tidigare inlägg och det hjälpte.

ღ William ღ
  • susanna82

Hej!
    Har hon ögoninflamation?

Hur som helst, ta bomull och dränk dom i vatten eller helst koksalt, tvätta utifrån och in mot ögonvrån. Ring vc imorgon om det inte blir bättre.

• L jung

Har du inte varit till läkaren????  Hon har ju förmodligen fått ögoninfektion och det smittar jättelätt.

Badda med ljummet vatten med en bomullstuss för var öga. EJ SAMMA BOMULLSTUSS.
    torka sen, med olika handdukar eller bomullstussar också.
    Ta henne sen till läkaren så hon får salva!

Min dotter har då o då också fått ögoninfektion, och det går över fort med salvan.

• Pilgrimka

ring sjukvårdsupplysningen.

Du kan koka kamomillte och låta det svalna och sedan stryka med en bommullsrondell från yttre till inre ögonvrån, om du inte får tag på annan hjälp ikväll. Annars skulle jag ringa BVC imorgon.

• L jung

oj så många som hann svara medans jag skrev (då var det tomt!)
    Förlåt, därför blev det bara en upprepning på det alla skrivit....haha

• maggan75

Badda ögat med kamomillte brukar funka jättebra, naturligtvis ska det vara kallt

Svar på tråden Hjälp! Min dotter kan inte öppna ögonen!