• Thilia

Hundar, barnvagn, mamma, pappa och bebis. Hur ryms vi i bilen??

Hejsan !

Jag och min sambo har börjat fundera på om vår bil verkligen kommer att rymma oss allihopa.
    Har en combi och en dubbel hundbur upptar hela skuffen. Bebisen kommer att sitta fram och jag eller min sambo (beroende på vem som inte kör) kommer att sitta i baksätet. Vart ska vagnen rymmas??

Har funderat på att ha den i baksätet, vilket kommer att bli ett stort irritationsmomens om hjulen är skitiga och drar in massa lera i bilen.

Har också funderat på att ha vagnen i takbox, men kommer antagligen då att behöva skruva bort hjulen för att den ska rymmas. Detta känns jätte-jobbigt att göra varje gång man ska någon stans!

Vi köper en ny (begagnad) bil om vi hittar en bättre lösning i den.

Har ni några tips på hur vi kan göra??

• Svar på tråden Hundar, barnvagn, mamma, pappa och bebis. Hur ryms vi i bilen??
  • Jossebell

det finns barnvagnar där man inte behöver skurva bort julen utan man har en låsning via en knapp. Det finns barnvagnar som blir mycket platt när man fällerihop dem så den får plats vid hunden. Vi hade en "minibuss" och en tvillingvagn som man fäldeihop så den stod upp då blev det massor mer utrymme kvar att packa mera.

• Elton

Vi är lite i samma sits. Vi har en Volvo 945 med dubbelbur(två hundar), ett barn sedan tidigare och väntar nu på nr 2. Det betyder att vi är 4 personer som ska rymmas i bilen + hundar och barnvagn. Vi kommer antagligen att skaffa en enkelbur och de gånger båda hundarna ska med får dem trängas lite.
    Vet inte hur det fungerar för er, om ni har väldigt stora hundar eller om dem kanske inte går att ha i samma bur...?

• Majsan70

Måste både hundarna med omåste de ha så stor plats? Gör man inga långresor så går det ju med lite mindre plats. När man får barn får man ju omprioritera litegranna...*S*

• Thilia

Lite svårt att lämna hundarna hemma om man ska iväg på hundträning tillexempel.....

• H och M

Har ni tänkt på att det finns släpvagnar där man kan ha hundar. Annars kanske ni kan stuva in dem i takboxen skämt å sido, det här verkar trassligt. Glöm inte att montera ur krockkudden fram om ni har en sådan.

• isabell22

Vi har också en dubbelbur men den tar vi ur nu när bebisen kommer vagnen och hunden får dela på bagageutrymmet sen s¨å fort vi kan kommer vi köpa en liten smidig vagn som man kan stoppa i bak så får hunden tillbaks sin bur och åka säkert igen.... men vår vagn är det små clips på hjulen så de är lätta att ta av.... om vi skulle behöva ha den i bilen

Svar på tråden Hundar, barnvagn, mamma, pappa och bebis. Hur ryms vi i bilen??