• FruPuffen

Hjälp! Hur hoppar man twist?

Jag ska hålla en lektion i morgon för barnen i min skola om hur man hoppar TWIST! Oförberedd som man är så tar man tag i detta alltför sent, hittar inget på nätet! Någon som vet någon bra sida på nätet eller som kan förklara hur man gör?

• Svar på tråden Hjälp! Hur hoppar man twist?
  • L jung

jag var skitduktig på twist när jag gick i skolan på 60 o 70 talet!!! Det och hopp rep var de största aktiviteterna då, på den tiden fanns varken datorer eller massa tv kanaler!!

• FruPuffen

Testade att skriva in första delen av adressen och då funkade det! TACK Camilla86, du räddade min dag! 

• Jessica24

Jag trodde att hoppa twist, var att hoppa gummiband. Fundersam

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • lindalag

Kommer bara ihåg fjärilen, 4 pers står och en hoppar. Först har man 3 hopp på sig på varje sida, sen 2 och sist ett. I mittten är ju ett kryss och åt ena hållet kunde man ju hoppa med twistet (löpa lina???) men åt andra var det svårare och man fick liksom saxa. Svårt att förklara!!!

• L jung

Hur vi gjorde då var så här.

Man är 2 personer som sträcker det elastiska bandet emellan sig, först med det runt fotlederna.  Personen som ska hoppa har en serie med fotrörelser och hopp som sen ska repeteras även i knähöjd, höfthöjd, midjehöjd, under armhålorna (mitt rekord) och halsen sist.
    Vi hade en hel mängd med olika fotrörelser som vi satte ihop i olika kombinationer! Skitkul !

• L jung

I min värld ÄR hoppas twist ett elastiskt band... är det inte det 'nu för tiden'??????

Jessica24 skrev 2007-04-22 22:03:51 följande:
    Jag trodde att hoppa twist, var att hoppa gummiband.
  • Nyfiken gul

vilka minnen...

Jag var skolmästare i både twist och dubbelhopprep...

Idag kan jag knappt ens veva när mina barn ska hoppa.. *asg*

lätt att försöka hävda att man då varit skolmästare......

• FruPuffen

Camilla86: Det var ju enjättebra sida med en massa fler lekar! Den ska jag spara, kan ju komma till användning. Tack igen!

• FruPuffen

Nu ska jag sova för att orka med att visa barnen i morgon, gravid och allt.... Go natt!

• Camilla86

Det var så lite så förlåt bara att det tog sån tid att få rätt på sidn. men men bättre sent än aldrig hihi

Svar på tråden Hjälp! Hur hoppar man twist?