• Jaylin

Va f-n! Någon som e bra på knäpp induktionsspis???

Vår spis är helknäpp... Det är en induktionsspis av märket De Dietrich (fråga inte varifrån, fanns i läghenheten). Plötsligt så är det två minustecken på två av "plattorna" och den piper hela tiden. Vilka knappar jag än trycker på så slutar det inte. Handboken är på norska och har inget om felsökning.

Aaaaaaaaaaaaargh!

• Svar på tråden Va f-n! Någon som e bra på knäpp induktionsspis???
  • Coco Chanel

Torka torrt, tryck länge på avknappen. Sen brukar vår (av annat märke) gå igång igen. Det där händer när kastruller kommer utanför avsett område eller det kokar över. Hoppas det funkar.

• Cia o krabaten

HEj Jay!

Min spis låser sig ibland när man fått vätska på "knapparna".
    Då piper det och blinkar ett lås och E för error.
    På min ska man då hålla inne power knappen läääänge så piper det till och blir upplåst.
    Men det är en Siemens
    Tappat bort manualen och höll på att bli tokig innan jag kom på lösningen!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Jaylin

Hej!

Tack för era svar!
    Heeeej Cia!!!!!

Ja, jag blir toookig! Den har pipt i flera timmar nu och min karl är naturligtvis inte hemma. Jag har torkat av hällen men det har inte heller hjälpt. Jag ska testa igen och även hålla in knapparna längre. Det finns ingen av och på knapp för hela hällen, utan varje "platta" har sin egen.

Nu har jag hittat manual på nätet, men där står att man ska läsa under ett kapitel som heter "fitting the hob" - och det kapitlet finns naturligtvis inte!!!!

• Jaylin

Äh, jag stängde av strömmen i proppskåpet efter ett tag... det hjälpte!

Tur att min karl ringde och sa åt mig vad jag skulle göra... suck!

• Lemone

ofta piper dom när man har fel kastruller på eller utanför där dom skall vara.
    Induktion är ju typ magnetisk så dom ska bli kall när du tar bort från plattan.

Mamma till Kenny
Svar på tråden Va f-n! Någon som e bra på knäpp induktionsspis???