• Nötkaka

Dyrt med charter i sommar ;-). Vart skall ni åka i sommar?

Jag har börjat kolla runt på olika charterresor i sommar.
    Mitt barn har nu fyllt 2 år jösses vad det verkar dra iväg prismässigt.....
    Ville gärna åka två veckor till Kroation, bo på ett hotell med barnpool och jag hittar ingenting under 25 000....Det verkar inte skilja mycket på barnpris och vuxenpris.

Vart skall ni åka i sommar och vad får ni betala för det?
    Jag fundrar på om jag hittar fel resor eller om det faktiskt kostar så mkt

• Svar på tråden Dyrt med charter i sommar ;-). Vart skall ni åka i sommar?
  • Susstuss

Vi ska åka till Bulgarien i en vecka. Hotell med poolområde och all inclusive. Det blev 17.000 för 2 vuxna och ett barn.

• Nötkaka

Susstuss:
    ja, det låter mer som ett rimligt pris tycker jag
    Måste kolla upp Bulgarien.....

• Nötkaka

Susstuss:
    måste fråga, vilket företag reser ni med?

• mrslind

jag hittade nyss en resa till thailand för 2 vuxna och 4 barn för 26,000 i aug. de tycker jag är billigt.

• Susstuss
    Nötkaka skrev 2007-04-23 09:07:17 följande:
    Susstuss:måste fråga, vilket företag reser ni med?
    Vi åker med Apollo. Jag tror att dom hade någon typ av "boka-tidigt-rabatt" just på våran resa. För det var ett tag sen vi bokade. Kan hända att priserna är högre nu. Vi åker i mitten på juli, det brukar också vara lite billigare i början på sommaren. Det beror ju på när ni har semester.
  • Nötkaka
    mrslind skrev 2007-04-23 09:40:06 följande:
    jag hittade nyss en resa till thailand för 2 vuxna och 4 barn för 26,000 i aug. de tycker jag är billigt.
    men det måste vara i höst eller i juni. Kan väl knappast vara i juli eller?

Älskar Thailand.

Vi måste ha semester i juli eftersom dagiset stänger då....
  • JoPoAnWi

Vi åker till GranCanaria 1 vecka nu på onsdag. Fick ge 20.000 för 2 vuxna och 4 barn, inkl. helpension. Det kallar jag billigt !!!!

Mamma till 4 fina pojkar
  • 03och05

Jag och dottern åker till turkiet i 19 maj och fick betala 7800,- för ett 4 stjärningt hotell med halvpension. Man får hålla utkik efter billiga erbjudanden för att hitta billiga resor. Vi åker med fritidsresor.

Vi bokade även en resa till turkiet för hela familjen (2 vuxna 2 barn) i juni med helpension för 15.000 från solresor. (avbokade dock sen när sambon inte ville följa med)

• hotten

kolla hotellen med enhetspris för barn, då kan man få barnet för typ halvapriset ( + flygtillägg). Finns oftast bara på någon ort nån enstaka hotell.. å kanske svårt att få mer till i sommar om man är så sent ute.. (jag bokar nästa vinterns resa nu å de mesta bra är redan slut)

kan ni inte åka just innan eller efter sommarloven ( skolornas), mycket billigare.

annars så ja det är dyrt för barn över 2 år..

Svar på tråden Dyrt med charter i sommar ;-). Vart skall ni åka i sommar?