• Stuffa71

Ovanligt mycket flytningar...?

Jag har haft mycket flytningar, redan tidigt i graviditeten, men nu har det ökat markant!
    Jag får byta trosskydd fyra-fem ggr per dag, och då MÅSTE jag verkligen byta!
    Ibland när jag hostar eller nyser så kan det bokstavligen rinna längs benen, och det är flytningar, inte urin...
    Sorry om det är äckelvarning, men jag måste bara få veta om det är fler som har så här i slutet av graviditeten ( jag är i v. 35) eller om det kan vara delar av slemproppen eller fostervattnet som rinner...?

• Svar på tråden Ovanligt mycket flytningar...?
  • svalan77

Har också haft ökade flytningar hela tiden, ibland har det som du beskriver runnit. Två gånger har jag trott att det var vattnet som gick. Men det är tydligen vanligt med mycker rikliga vattniga flytningar, speciellt i slutet.

I mitt fall tror jag inte det är slemproppen, jag tror att den ska vara "segare"

• lillaälgfrun

Hej!
    Samma här! Jag tror att det ska vara ganska vanligt. Hade det så i början av grav (är nu i v 36) och trodde det va fostervatten, då hade jag precis gjort ett fostervattensprov och blev skitskraj att jag läckte. Åkte in för kontroll och det visade sej att jag hade svamp (?!) Det kan visst också göra att man får mer flytningar. Nu känns det likadant igen och jag undrar om ja har fått tillbaka svampen...
    Annars så brukar folk här svara att det e vanligt med mycket flytningar i slutet el under hela grav så det e nog lungt.. =)

• Stuffa71

aha, då vet jag... jag har haft lite svid därnere också, bara en dag, medan flytningarna har hållt i sig senaste veckorna, så jag har inte kopplat i hop att det skulle kunna vara svamp.. Men då kanske jag ska behandla så kanske det försvinner till en del i alla fall...
    Tack flickor!

• Kristin24

Jobbigt med så mkt flytnignar...vad säger era barnmorskor då...några tips?

Go och glad Kexchoklad
  • Stuffa71

Har inte pratat med min ännu, tänkte stämma av lite härinne först... Men jag kommer nog ringa henne på telefontiden idag för att kolla att det ändå är ok att ha så mycket flytningar som jag har.

• kultingen

Hade själv ordentliga flytningar nu två mornar i rad,i lördags trodde jag så gott som att det var vattnet som började att komma.Var inne på kontroll, men det var inte det.

Jag är iofs inne i v.42,så i lördags kväll gick slemproppen å den har hållt på å lossnat tillsammans med molande värk..så nu jäklar får det snart sätta igång..

Svar på tråden Ovanligt mycket flytningar...?