• Little Ms Chatterbox

Diameter på er studsmatta? Och är ni nöjda med den?

Vi ska köpa en studsmatta och funderar på hur stor den behöver vara så det blir bra för Z., men ska även klar av oss vuxna om andan faller på Har tänkt köpa en som har skyddsnät runt.
    Berätta lite om eran!

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Svar på tråden Diameter på er studsmatta? Och är ni nöjda med den?
  • Little Ms Chatterbox

Är det verkligen ingen här inne på FL som råkar äga en studsmatta?

• Tjomi

4,3m skulle inte köpa mindre om man har plats på tomten.
    upp till 100kg

• In Vino Veritas

vi har en gigantisk sak, kan inte måttet. Men jisses så välanvänd den är! Efter tre år och 100 barns studsande så bytte vi ut fjädrarna och sen blev den som ny igen.

Så fort solen tittar fram i feb (!!!) börjar tjatet om att ta fram studsmattan.

• Angelica77

Vi köpte en på Rusta för 995:- som bara var 244 cm. Men redan andra dagen så ångrade vi oss. Ville ha en större. Så nu har jag beställt en som iallafall är 365 cm för samma pengar genom mitt jobb. Räcker nog till vår 4-åring iallafall.

• Wilowa

Vi har en stor med skyddsnät och den är en riktig barnmagnet! Vi har alltid fullt med ungar här nu för tiden!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Little Ms Chatterbox

Tjomi--> Tror nog tomten räcker till, har 1800m2
    Angelica--> Det var bra att veta, vi fundera på att ta med en som stod vid kassan när vi var på Ö&B men tror den var under 3 m i diameter, tur vi avstod!
    Einstein--> Z. var hos några barn och hoppade och dom hade nät runt och han var verkligen på hugget att skaffa en då, har varit skräck blandad förtjusning annars, lite harig så av sig

Har benen/ställningen någon inverkan på om det är från något billighetsaffär eller är det lika säkert/stabilt som från dyrare sportaffärer?

• Tjomi

Dom kommer vilja hoppa tillsammans med en kompis då bör man ha en större, en större matta har mindre behov av nät, mindre risk att komma utanför. har iallafall inte hänt än.

kolla antalet fjädrar är viktigt, tror vi har 96st från intersport tycker den verkar okej,

Men som vanligt får man vad man betalar......

• principisessan

har ingen själv men folk som bor i radhusen brevid vårt hyreshus verkar vara väldigt förtjusta i studsmattor som är 3-4 meter i diameter.. varenda kotte har en sån som tar upp halva tomten

Svar på tråden Diameter på er studsmatta? Och är ni nöjda med den?