• Madelen84

Jag vill bo i centrala Göteborg, var är bra att bo?

Tänker på kviberg, högsbohöjd, haga, linné, mm. Jag vet inget om något ställe och undrar om någon kan hjälpa mig med att säga några bra ställen där det inte är massa bråk och stök, jag har en 2åring som ska växa upp där.

• Svar på tråden Jag vill bo i centrala Göteborg, var är bra att bo?
  • blonde redhead

Jag trivs i västra (majorna, sandarna osv), östra (kålltorp, redbergsplatsen, olskroken osv) och centrala delarna (linne, vasastan)

• Maria C S 75

Haga och Linné är jättefint. Nära till Slottsskogen och Botaniska trädgården. Många hus  har fina innegårdar. Mysigt område med trevligt folk.

• Pimienta

Jag bor på Johanneberg och trivs kanon. Man promenerar ner till avenyn på 15 min, så det känns väldigt centralt.
    Sen är det lugnt och tryggt också.

• Alda

Jag bor i Lunden och trivs väldigt bra. här finns alla åldrar med människor och ganska så lungt och familjeaktigt!

• Madelen84

johanneberg och lunden e de som villaområden i stan, radhus eller hur e de, e de mycket barnfamiljer för det vill jag gärna ha runt mig, gärna i min ålder också mellan 23-30 och småbarn

• zamihr

Ett bra centralt villa- och radhusområde är åt väster tycker jag, typ Långedrag, Fiskebäck, Påvelund, Näset, Önnered mfl.
    Mycket fint område är ju också Eklanda, ligger dock i Mölndals kommun, men det är rätt nära tycker jag. Och det är väldigt fint och nybyggen där, så det fins gott om barnfamiljer!!!!

• gersime

Jag bor i mölndal Bor i kikås, och här är bara massa barnfamiljer, och många i den ålder du beskriver, det tar ca 10 minuter in till stan men änå massa sjö och mark nära

• Madelen84

tack fortsätt gärna jätte bra detta att få läsa om oloka områden utifrån personliga åsikter

• Pimienta

Visst finns det villor på Johanneberg, men det är nog mest lägenheter. Jag upplever att det bor mycket ungt folk här, både med och utan barn.

• Mint

Johanneberg! Visst finns det en del villor men merparten av bostäderna är lägenheter. Johanneberg har ett centralt men ändå lite undanskymt läge - det ligger liksom "bakom" både Avenyn och de delarna av Göteborg som ligger åt Järntorget till. Allt ligger på bekvämt cykelavstånd.

• Anghammarad

Jag har bara bott i Majorna i Göteborg. Skulle jag flytta tillbaka och dessutom bo i lägenhet så skulle jag välja att bo i Linné eller just Majorna pga närheten till Slottskogen.

• 3 barnsmamman

Jag kommer från Majorna och visst är det ett fint område.
    Men jag fastnade för Johanneberg där jag bott i över 7 år.
    Perfekt läge i alla lägen. (hahaha)

• Ulle75

Jag gillar östra Göteborg nära till stan men inte mitt inne i smeten. Björkärr har ju lite blandad bebyggelse vilket jag tycker är trevligt. Just närheten till Delsjöområdet tycker jag är toppen.

Hyresradhus vet jag finns ute i väster. Och att du Förbo har det i ytterområderna. Har själv bott i Lerum i ett parhus vi hyrde tyckte det var toppen.

Ulle

Svar på tråden Jag vill bo i centrala Göteborg, var är bra att bo?