Skriver ni företagets namn o adress i brevet i jobbansökan?
Har sett exempel på att man har det och inte så jag blir lite osäker... spelar kanske inte så stor roll?
Har sett exempel på att man har det och inte så jag blir lite osäker... spelar kanske inte så stor roll?
Jag gör det eftersom jag tycker det ser bättre ut, att man har ansträngt sig för just dem och inte bara massproducerat och slängt i kuvert.
Men det är självklart upp till var och en.
Företagets namn och adress i själva ansökan...??? Nä det har jag aldrig gjort...och aldrig sett. Låter konstigt tycker jag Var sätter man det då i sånt fall??? Och varför?
Nej, har aldrig gjort det och alltid fått jobb ändå. Har själv jobbat en del med rekrytering och jag lägger faktiskt inte märke till om adressen står där eller ej, tycker inte det är något väsentligt.
Ja, uppe i vänstra hörnet, har jag fått lära mig (den modell som jag använder).
jag gör alltid så, uppe i sidhuvudet.
Det ser mer arbetat på och som Laire skrev, det ser inte ut som att man massproducerar brev.
Jag skriver om varje ansökan till det specifika företaget..
Även jag har många gymnasiepoäng i administration, layout osv och lärde mig under de kurserna att lägga in adress osv.
Jag har fått lära mig att dels ha svenskt standardmått på marginalerna (som är smalare än amerikanska standarden i word), sedan ha namn och adress etc i sidhuvudet.
Sedan 3-4 cm ner på papperet ha adressen, 7-7,5 cm ner själva texten.
japp i vänstra hörnet , under miina personuppgiftterm samt vilken befattning jag söker till höger
1,5 tab 2 tab 2 tab 1 skriver man in direkt under utskriftsformat, har inte ork att gå in och kolla vilken som är vilken
Och sedan ska man ha ett indrag till höger till cirka 13 cm eftersom hjärnan inte orkar med längre rader än ungefär så.
Jag brukar tycka att det är viktigare att få med min egen adress faktiskt...
Men det är klart, om jag sökte jobb som sekreterare så hade jag nog haft det med.
Jag brukar använda mig av antingen en högerställd eller en vänsterställd brevmall enligt SIS normer, när jag gör mina ansökningar och enligt den så skriver man ju mottagarens namn, adress på rad 7+8+9 antingen på den vänstra eller högra sidan. Jag tycker att det ser bra ut men jag tror nog inte att det har betydelse egentligen.
Varför skickas det två inlägg från mig hela tiden för??????????
2:a ggr i dag, någon som vet ett tomt + ett skrivet konstigt!