• PS84

Vad är förlovning?

Vad betyder förlovning för er?
    Enlisgt mig blir man förlovad när han/hon friar.. Därmed inte sagt att man måste gifta sig inom 1 år eller så.. men hur som helst inte så att man förlovar sig och SEN ngn gång så friar han/hon...
    Och för min del så skulle jag ALDRIG komma på tanken att förlova mig efter nån/några månader, som en del gör...
    Jag behöver inte vara ringmärkt för att veta att vi hör ihop!=)

Vad tycker ni??

• Svar på tråden Vad är förlovning?
  • FiL81

För mig är man förlovad från det att man har bestämt sig att man ska gifta sig (behöver ju inte innebära att någon "friar" - kan även innebära att man kommer överrens om detta tillsammans) till att man gifter sig.

• annikaloppan

För mig är förlovning ett tecken på att man ska gifta sig. När spelar ingen roll. Bara att . . .
    Min sambo har friat till mig en gång. Det var när han gav mig min förlovningsring. Vi kommer inte fria till varandra en gång till, utan bara prata/planera bröllop när det blir dags. Vi har ju redan sagt att vi ska gifta oss

ღ William ღ
  • Pumpkin

Förlovning är precis vad det låter som - en FÖR LOVNING, dvs ett löfte om att gifta sig med varandra. Friar den ena så är man förlovad, bestämmer man gemensamt så är man också förlovad - då friar man inte igen sen.

Förlovar man sig så ska man gifta sig inom en inte alltför avlägsen framtid, inte vara förlovad bara för att vara förlovad. Men det är ju min åsikt.

• Banana82

att någon friar, eller att man kommer överns gemensamt att man ska gifta sig (och då är ett frieri sen oerhört fånigt, man är ju redan förlovade, löfte om bröllop, varför då frieri?????) Jag vill dock gifta mig inom ett år från förlovning personligen, så förlovning för mig är nåt som sker inte kortare tid än 2-3 år in i förhållandet

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • MosterMaja

Jag håller med er! Förutom att för mig finns ingen "tidsgräns" för när bröllopet måste vara. Snarare att man känner att man skulle vilja gifta sig NU, sen spelar ju ekonomi o livssituation in o gör kanske att det inte funkar förrän om 5-10 år. Men just att man känner att man skulle göra det nu om man kunde!

Hoppas inte det blev för krångligt..

• solsken

Jag tycker nog som ni ovan, men att bröllopet inte ska vara allt för långt borta.
    Tycker att det ska vara ungefär ett år mellan.
    Tyvärr vägrade ju maken gifta sig under vinterhalvåret så för oss blev det 1½ år från förlovningen ungefär.

• skorpionen80

Jag tycker det är när man bestämt att man någon gång ska gifta sig. Dock tycker inte jag det finns något "bäst före"-datum.

Om man gör det några månader eller år efter att man blivit ihop spelar ingen roll - det är känslorna som är det viktigaste!

Jag och sambon pratade bröllop ganska tidigt och visste att vi ville dela våra liv tillsammans, men inte tusan kände vi något tvång att gifta oss snart för det ;) Allt har sin tid ;)

Svar på tråden Vad är förlovning?