• zara81

Ska jag vänta mig missfall??

Jag var hos läkaren i tors förra veckan och fick reda på att jag är gravid..Jippie tänkte jag tills hon snabbt tog ner mig på jorden och sa:- det här ser inte så bra ut. antingen är det väldigt tidigt så det är svårt att se el så är det på väg o bli missfall. Till saken hör också att jag har småblödigt i ca 3 v.
    Hon sa också att det är lika normalt att blöda i början av en graviditet som att få missfall.Sen avslutade hon genom att säga.Får du som en riklig mens inom två v så kan du avboka din tid för då har du fått missfall, i annat fall så syns vi om 2 veckor. detta var lite bakgrund.
    Så jag undrar nu..jag har fortsatt o blöda men inga jättemängder...blir bara så orolig , dem här två v är pest o pina, vi kan inte ens glädjas över att jag är gravid-el va...vad tror ni, ska jag vänta mig missfall?

• Svar på tråden Ska jag vänta mig missfall??
  • Motljus

om du inte börjar blöda mer så gå på återträffen. Annars får du ju aldrig veta.
    Hoppas det slutar snart och att du får en liten knodd

• zara81

Tack va snällt, ja vi hoppas verkligen!

• Teskedsmamman

70% av alla graviditeter blöder någon gång, oftast i början av graviditeten. Enligt min BM så är det 50% chans att det fixar sig när man blöder tidigt....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.28) BF - 070723
  • Bellbox

Blir det oerhört jobbigt tycker jag du ska ta dig till närmaste kvinnoakut! Säg att du har en tid inbokad men att du mår jättedåligt över att fortfarande blöda och inte veta vad det innebär... be om en andra åsikt & helst ett test som mäter hormonhalt (borde ju visa hur hög halt du har, vissa tar väl om test varannan dag tror jag för det ska ju ÖKA inte minska!)

Önskar dig all lycka till!

• JGumsa

ZARA 81: Hur har det gått för dig????????

Svar på tråden Ska jag vänta mig missfall??