• bubbelmaja

hjälp med sång om nyckelpiga,

Vilmer älskar att sjunga och just nu suger han åt sig massor och kommer med nya sånger från förskolan. Idag berättade en i personalen att hans nya favoritsång är en sång om en nyckelpiga och så sjöng hon den. Jag jobbar ju själv med barn, dock lite äldre, men känner inte igen det. Nu sitter han i vardagsrummet, vår gulleson, och ger sig inte, vi ska sjunga den sången.

Vet någon vilken det är? En nyckelpiga som kryper i handen, upp för armen och som slutar sin färd på nosen. En känd melodi var det, från en annan barnsång och när jag gick därifrån tyckte jag att jag kunde den, men nu är det borta. Kan du hjälpa mig? Vill sjunga den med Vilmer nu. han vill ju så gärna visa.

• Svar på tråden hjälp med sång om nyckelpiga,
  • aug 06

En nyckelpiga jag har i handen och sen så kryper det upp för armen och sen så flyger den bort sin kos och kanske landar den på din nos.

• Lady of High Coast

jag tror att det kan vara ...sockerbagare visan, lycka till.

• Rosa Helenae

Jag har en nyckelpiga uti handen och se nu kryper den uppför armen men plötsligt flyger den bort sin kos och kanske landar uppå din nos!

Vet inte var du kan hitta melodin men här är texten iallafall. Lycka till!

• aug 06

Ja det stämmer en sockerbagare är melodin

• bubbelmaja

Tusen tack!!!! Så snabba och hjälpsamma ni var. Nu går jag och överraskar sonen.

Svar på tråden hjälp med sång om nyckelpiga,