• Pyssilullan

Jag har ALDRIG varit så här förkyld och dålig! vad är det??

Jag blir snart tokig...

Det började med att jag hade ont i halsen HELA påskhelgen, det bröt aldrig ut och jag kände mig bättre.

NU veckan efter så började det om på nytt, i Torsdags började jag bli hängig och fredagen var jag snorig.
    I Lördags fick jag 39 graders feber och sedan DESS har jag inte tagit mig ur soffan.

JAG ÄR HELT SLUT i kroppen... Orkar ingenting,
    fick skaffa barnvakt så tösen fick sova borta för jag inte kan resa mig.
    Jag snyter mej hela tiden och det kommer bara blod.
    Jag har feber fram och tillbaka och jag orkar inte ens Sitta upp!!!

Är det något farligt eller bara en rejäl influensa?
    Ja blir ju så rädd då jag Aldrig i hela mitt liv varit så här dålig av en förkylning förrut.

• Svar på tråden Jag har ALDRIG varit så här förkyld och dålig! vad är det??
  • Annika 1983

har du fortfarande ont i halsen?

* Kram *
  • tidigareplatt

När man har körtelfeber så blir man sjuuukt trött i hela kroppen. Ring till sjukvårdsrådgivningen och kolla om du inte ska åka in till sjukhuset.

• krambjörnen

ligger med exakt samma sak..känner mig helt slut..

hatar att sova middagen men sover en timme var 3:de timma för att orka vara vaken..skit jobbigt känner mig hur jäkla seg som helst....
    är nog bara ett envist virus som försvinner snart "håller tummmarna"..krya på dig

• Annika 1983

mamma hade något liknande för 2 veckor sen jag har haft det tidigare. det var halsfluss. men då borde du ha rejält ont i halsen med om det är det. Gå till läkare o få pencilin isåfall. (kommer gå över snabbt då)

Krya på dig *:):)

* Kram *
  • Pyssilullan

Nej Ont i halsen har jag inte längre, mest helt SLUT o matt i hela kroppen.
    febern har försvunnit nu för alvedon, MEN ÄNDÅ känns det som man har 39 grader

• Xara

Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen och fråga om dina symptom, särksilt det där med feber fram och tillbaka tycker jag du ska höra med dem om.

Sedan kan jag försöka 'trösta' dig med att innan jag fick barn, hade jag tydligen extremt lindriga förkylningar: några dagar med ont i halsen och snuva, lite hängig kanske men aldrig feber, missade inte en dag i skolan / på arbetet.

Därefter kom BEBISEN !! Första våren hade jag en förkylning som höll i sig i SEX VECKOR (6!!). Jag hade rejäl feber i flera omgångar, både öron- och bihåleinflammationer, luftrörsproblem (hemsk hosta) och hopplös snuva. Ont i halsen som bara flyttade sig runt runt runt, vecka efter vecka !

Nästa år höll vår-förkylningen i sig i ynkans fyra veckor  och följande år i tre veckor. I år har jag tyvärr passerat tre veckor nu, men hoppas att det "bara" ska bli fyra !

Jag trodde inte heller att man kunde vara så här sjuk så länge, men tydligen kan slemhinnor mm bli så skadade att symptomen håller i sig och viruset biter sig kvar... Inget att göra enligt doktorerna, utom vila-värme-vätska och glass!

Krya på dig!!!

• Pyssilullan

Jag åt pencillin för 2 veckor sedan pga En rotfyllning av en tand så jag hoppas man slipper ytterliggare en pencillinkur

• Smajla

Jag var sjuk lääänge för ett tag sen och det ville inte ge sig men jag började äta "en-om-dagen-vitaminer" - då lättade det faktiskt! Kanske värt ett försök, det är ju vitaminer och inget som är farligt liksom..

• Pyssilullan

Det är INTE så att jag har varit sjuk LÄNGE, utan mest att jag blev så otroligt jättesjuk o är så hängig.

Jag kände hals symptom i påskas men då bröt det aldrig ut.

NU har jag varit ordentligt sjuk sen i lördags (3 dgr)
    men jag har feber och snorar Blod hela tiden och kommer inte ur soffan för då viker sig benen!

• Pyssilullan

Jag är lika dålig idag
    Eller dålig och dålig... JAG ÄR HELT LAM i kroppen och tar mig inte ur soffan.

TROR ni det är en envis influensa?

• Minne79

Hej! Tråkigt att du är sjuk! Säger som Smajla gå till vårdcentralen eller ring sjukvårdsupplysningen. Det är ju synd att "plågas" i onödan, kanske behöver du pencilin. Hoppas att du snart blir bättre!

• Pyssilullan

Men jag åt ju pencillin för 2 veckor sedan och jag har hört att man inte kan äta det för "ofta"
    Kan det inte vara så att det är pga DEN kuren som jag blev extra dålig?

• Minne79

Mina sjukvårdskunskaper är mycket begränsade, lovar att du får bra mycket bättre svar ifrån sjukvårdsupplysningen! Jag vet dock att penicillin (hur 17 stavas det?)finns inte bara i en sort utan den sorten du fick för tanden behöver inte alls påverka eventuella andra bakterier. Har du influensa så hjälper ju inte penicillin alls tyvärr eftersom det är virus. Nä pallra dej iväg till telefonen så att du får vettiga svar! =) Krya på dej!

Svar på tråden Jag har ALDRIG varit så här förkyld och dålig! vad är det??