• Maria Seg

Passar kavat till barn med bulliga & breda fötter?

Köpte begagnat ett par Kavat i str 21 som var låga bak och bredden var ok men min son har så bulliga fötter på ovansidan att skorna var för låga i höjd så att säga på den stängda delen av skon bakom tårna. De som är höga bak istället, är den kavatmodellen rymligare på höjden, ni som har erfarenhet?

• Svar på tråden Passar kavat till barn med bulliga & breda fötter?
  • Bernermorsan

Pröva märket Lejon de funkar på mina söner som har samma problem. Vi köper dem på skopunkten. Kul att för engångs skull att ngt billigt kan vara det bästa.

• Stora

Mina barn har haft och har väldigt "bulliga" fötter Ella har riktiga "blad" stora o breda och höga på ovansidan. Vi har använt Kavat kängor till båda de är högre och snörning eller kardborre går att reglera - bättre än skomodellen.

• Maria Seg

OJ förlåt, vad jag frågar om är deras sandaler !! Den med hög kant bak runt vristen!

• Stora

Vi har haft de höga sandalerna från kavat till både Ella o Edvin de har suttit perfekt men jag kan tänka mig att om man har en kort bullig fot så kan det vara svårt.det bästa är nog att prova.....

• tinna

Min Alma som har korta men  bulliga fötter hade kavats hlga sandaler förra sommaren. Gick alldeles utmärkt I sommar har hon crocs-kopior

Kramar och Ramar!
  • Hackades

Det har varit olika för olika modeller för vår son. Vinterskor hade han Kavat, nu har han Lejon-tennisskor och förra sommaren hade han sandaler från Coop, minns inte märket men det var inte Kavat. Vi har fått prova oss fram massor men nu verkar det gå lite bättre, dels har han väl "växt ut" lite på fötterna och sedan spänner han inte foten lika mycket när man provar skor.

Svar på tråden Passar kavat till barn med bulliga & breda fötter?