• ming

Hur ska vi göra med vävtapeten?

Vi vill bli av med vävtapeten i vårt hus och undrar hur ni tycker att vi ska göra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ska vi göra med vävtapeten?
  • Jenny26

Ett tips kan vara att sätte upp "renoveringsgips". Så slipper man spackla så mycket.

• ming
    nicke nyfiken76 skrev 2007-04-23 21:53:48 följande:
    BARA spackla??? Har du någon som helst aning om hur hemskt det är att slipa spacklet sen?
    Alltså jag tänkte att det var underförstått att slipandet skulle komma efteråt, eftersom det gör det ju även om man river ner tapeten och spacklar.
  • Tina83

KAN man måla över en vävtapet?

jag va med en kompis o kolla på en lägenhwt igår, o där var det vävtapet i hallen. hn trodde man kunde göra det, så jag tänkte höra lite här..

• PiaPlutt

Du kan måla över den men var beredd på att väven suger en massa färg så köp mer än du behövt annars. Mina föräldrar har både målat på väven och tagit ner den i olika rum i sitt hus och när de senast skulle ta ner den följde det med stora stycken av väggen så det blev massor spackling!

• Nivea

Har ni prövat att riva ner den? Trådtapeter ska tydligen skikta sig bra så det går att river ner det yttersta lagret med trådarna på.
    Men att det blir mycket jobb hur ni än gör DET får ni vara beredda på.
    Personligen skulle jag inte måla på trådtapeten.
    Jag skulle försöka ta bort den på helt eller få den att skikta sig.

• mirakelmamma

Håller med Jenny26: Sätt upp renoveringsgips - kanske lite dyrare alternativ men ni sparar nog mycket tid.

• Mamalicious

Sätt upp renoveringsplattor över..

• mrseriksson

hej

Vi satt renoverings gips ....Både målaren och vi tyckte det blev bästa resultat...

• nicke nyfiken76

Jag har rivit ner vävtapet och spacklat över det som behövdes. Jag kommer ALDRIG att göra det igen. Jag hatar att slipa spackel och jag HATAR allt damm.

Nästa gång köper jag nya plattor och sätter upp så man bara behöver spackla i skarvarna och skruvhålen. Det är tillräckligt mycket spackel.

Svar på tråden Hur ska vi göra med vävtapeten?