• EllaStella

Ett års kalas

Hej!

Jag skall ha ett-års kalas för min lilla loppa på torsdag. Någon som har förslag på tårta, dekoration, "lekar", "godispåse" m.m. Vi är först i vår mamma grupp så jag har inga ideer eller vart man skall lägga ribban...

Tacksam för alla ideer!!

:)

• Svar på tråden Ett års kalas
  • Berith69

Ett allmänt tips när det gäller små barn är att lägga ribban lågt! Barnen brukar tröttna långt innan de vuxna. När stora killen fyllde ett år gjorde jag en enkel tårta med grädde och banan. Sen hade vi fiskdamm där han och kusinerna fick fiska upp varsin godispåse. Dekoration, tja ballonger och serpentiner är alltid populärt. Till lilla killens ettårskalas hade vi marängsviss.

Lycka till!

• Rerre

Något som jag märkt är att barn inte riktigt gillar tårta så mitt förslag är att köpa en glasstårta och dekorera med fruktbitar. Lägg i en frukt och en ballong, ev en liten billig leksak i en "godispåse". "Lekar" ät ju lite svårare eftersom de inte leker med varandra på det sättet, men se bara till att det finns leksaker så ska det nog gå bra.

Lycka till. Mvh / Anna

Sessan 050617 & Thias 060831
  • Mupp

Min dotter var på sitt första 1 årskalas för någon månad sedan(hon är 11 mån) och hade jätteroligt. Det var ett totalt opretantiöst kalas. Barnen lekte med födelsedagsbarnets leksaker och med varandra ett litet tag. Sedan var det fika med tårta. Min dotter älskade tårtan. Det var en klassisk födelsedagstårta med mosad banan och mango mellan sockerkakslagren och grädde och fruktbitar på toppen. Det fanns också bullar, kakor, smörgåsrån och majskrokar!!

Ingen idé att lägga ned större möda på kalaset än så.
    Något som iof skulle vara uppskattat är kanske en sångstund om någon är en bra sångledare... Hmmm, nu fick jag en idé till min dotters 1-årskalas. Kanske ska jag tvinga maken att spela lite barnlåtar på gitarren... Oj, vad han kommer vägra

Lycka till och grattis till första året!

• Jennie W

Jag gjorde en grädd tårta som innehöll hallon, blåbär, banan och som dekoration vart det banan och kiwi. Känndes bra att ha både lite lösande och stoppande för magen .

Vi lät barnen leka tillsammans på golvet med alla leksaker han fått i present, gjorde inte nå speciella lekar. Med han och alla gäster var väldigt nöjda och glada med kalaset ändå.

Lycka till!!

Mamma till Kalle 060403
Svar på tråden Ett års kalas